Holder på med et celleplast direkte hus nå. Har egentlig ingenting å klage på. Fikk opp stommen SELV på en helg. Så skulle det riktignok fikses med utskjæring av vinduer mm. Jeg kjøpte ikke deres plastregler, men tok vanlige 45x45 stålregler som var betydelig billigere. Hør gjerne fra deg hvis du har spørsmål...

Det høres jo kjempebra ut, skal du bygge enebolig på ett plan? Størrelse?
Det er bra å ha noen å diskutere litt spørsmål med som er i samme situasjon som en selv. Stålprofiler sier du, høres dyrere ut enn plast :) Vi var inne på treprofiler 45x45 i stedet, men jeg tror at i tilbudet får vi med plastprofilene så da er det like greit å gå for det samt at treprofilene må jo være veldig rette og fine om man skal kunne bruke dem.

1,5 plan, plate på 140 kvm. Angående lektene så kostet stål ca 20kr på Bauhaus, plast hos Cellplast gikk vel på 55kr pluss moms har jeg for meg. En 45x45 trelekt funker nok bra selv om den er litt krokete da det er ganske god plass i hullene der de skal ned.

Hva tror du om å blande organiske med kjemiske materialer? Hvis man skal ha tre i celleplasten. Kan man få noen komplikasjoner tro?

Man skrur jo uansett trelekter på både inn- og utsiden. Det kan vel ikke ha noe å si om det sitter en i midten også....
Ulempen med stållekterne er at man ikke kan skru skruene så hardt, der er en fordel med tre. Hvordan plastlekterne er vet jeg ikke.

Hva har dere fått for pris per kvm på cellblokkene?

Ca 250 + moms

Har de senket prisen så mye? I begynnelsen av innlegget står det jo at prisene ligger på rundt 1000 sek / m2? 250 sek er jo en riktig bra pris.

Feil av meg. 250kr/stk for blokkene altså 500kr/kvm. Så kommer det jo i tillegg lekter, armering, betong mm.

Ok, men det er fortsatt en relativt god pris. Har hatt tanker om å importere blokker fra utlandet, men nå må man kanskje regne en ekstra gang for å se om det skal lønne seg. Takk for opplysningene :)

Har du noen lenke hvor man kan finne blokkene i utlandet?

Nå har man endelig kommet i gang med "legobyggingen" Bygge av husstruktur med hvite blokker som ligner på legoklosser i en utendørs setting.

Har du trukket opp armering i hvert støpehull?

empame skrev:
Har du trukket opp armering i hvert støpehull?
Ja, vi har forsterkning til hver kloss utenom ved dørene. Det ble noen som vi måtte kappe i etterkant.
Men ifølge cellplast direkte skal det ikke være nødvendig, men det føles tryggere slik.
http://db.tt/wIJwZIZ7

Seriøst. Jeg boret ned 3 stk i hvert hjørne etter at platen var støpt, så fikk det være nok.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.