63.381 lest ·
88 svar
63k lest
88 svar
Noen som har bygget hus med byggelement i EPS?
Holder på med et celleplast direkte hus nå. Har egentlig ingenting å klage på. Fikk opp stommen SELV på en helg. Så skulle det riktignok fikses med utskjæring av vinduer mm. Jeg kjøpte ikke deres plastregler, men tok vanlige 45x45 stålregler som var betydelig billigere. Hør gjerne fra deg hvis du har spørsmål...
Det høres jo kjempebra ut, skal du bygge enebolig på ett plan? Størrelse?
Det er bra å ha noen å diskutere litt spørsmål med som er i samme situasjon som en selv. Stålprofiler sier du, høres dyrere ut enn plast
Vi var inne på treprofiler 45x45 i stedet, men jeg tror at i tilbudet får vi med plastprofilene så da er det like greit å gå for det samt at treprofilene må jo være veldig rette og fine om man skal kunne bruke dem.
Det er bra å ha noen å diskutere litt spørsmål med som er i samme situasjon som en selv. Stålprofiler sier du, høres dyrere ut enn plast
1,5 plan, plate på 140 kvm. Angående lektene så kostet stål ca 20kr på Bauhaus, plast hos Cellplast gikk vel på 55kr pluss moms har jeg for meg. En 45x45 trelekt funker nok bra selv om den er litt krokete da det er ganske god plass i hullene der de skal ned.
Man skrur jo uansett trelekter på både inn- og utsiden. Det kan vel ikke ha noe å si om det sitter en i midten også....
Ulempen med stållekterne er at man ikke kan skru skruene så hardt, der er en fordel med tre. Hvordan plastlekterne er vet jeg ikke.
Ulempen med stållekterne er at man ikke kan skru skruene så hardt, der er en fordel med tre. Hvordan plastlekterne er vet jeg ikke.
Hva har dere fått for pris per kvm på cellblokkene?
Ja, vi har forsterkning til hver kloss utenom ved dørene. Det ble noen som vi måtte kappe i etterkant.empame skrev:
Men ifølge cellplast direkte skal det ikke være nødvendig, men det føles tryggere slik.
http://db.tt/wIJwZIZ7