10.569 lest ·
23 svar
11k lest
23 svar
Når bør man utbedre en kuldebro?
Hobbyelektriker
· E
· 15 421 innlegg
Nøkkelordet her er vel nettopp merkbare. Om TS går rundt med sitt nye fine varmekamera og finner ting som ikke synes/kjennes så er det ganske langsøkt. Som både du og andre påpeker så er byggeåret veldig relevant, men jeg tror at en litt lett nedsunken isolasjon neppe vil gi så mye, selv om det mot formodning skulle klassifiseres som en skjult feil.
Jeg synes at TS har feil innstilling til det hele, om ikke spørsmålet kun er av akademisk art.
Jeg synes at TS har feil innstilling til det hele, om ikke spørsmålet kun er av akademisk art.
De fleste kuldebroene har jeg kjent med hånden og utbedret som mangel på kaldtrekkbeskyttelse, p-profil i dører og vinduer og visse hjørner som har litt forhøyet fuktighetsgrad men ingenting bemerkelsesverdig.tommib skrev:
Nøkkelordet her er vel akkurat merkbare. Hvis TS går rundt med sitt nye fine varmekamera og finner ting som ikke synes/kjennes så er det ganske långsökt. Som både du og andre påpeker så er bygget året veldig relevant men jeg tror at en litt lett sammenkrøpet isolering neppe vil gi så mye, selv om det mot formodning skulle klassifiseres som en skjult feil.
Det høres ikke ut som kuldebroer.
Hobbyelektriker
· E
· 15 421 innlegg
Høres snarere ut som glipper som forårsaker trekk.
S
SueCia
Elektronikkentusiast
· Dalarna
· 5 537 innlegg
SueCia
Elektronikkentusiast
- Dalarna
- 5.537 innlegg
Kan du ikke bruke tiden din på noe mer fornuftig enn å finne ut når noen andre er forpliktet til å bruke penger på huset du eier?Sm00th skrev:
Klikk her for å svare