




Nyinnkjøpt hus siden 7 måneder
1 etasje med kjeller. Nå for noen uker siden så vi forandringer i den hvitmalte lecaveggen i kjellerstua i kjelleren.
Den har gulnet og det virker som om fuktighet har trengt igjennom. Huset er drenert på langsidene, men ikke på denne siden hvor dette problemet har oppstått.
Hva er det? Mugg?
For øvrig ser man at lecablokkene begynner å slippe Leca? Litt på forskjellige steder.
Spørsmålet er hva gjør jeg med det?
Skal legge til at når man stopper nesen nær, lukter det mye jord. Tanken er selvsagt å drenere siden for å løse grunnproblemet med fukt utenfra. Men hva gjør man med innsiden?
Skulle tro at det er fukt fra utsiden som trenger inn gjennom veggen. Trolig malt med tett maling som gjør at malingen løsner når fukten presser seg på.
Utbred det fra utsiden.
Fjern malingen på innsiden og mal deretter med maling som slipper gjennom fukten.
Utbred det fra utsiden.
Fjern malingen på innsiden og mal deretter med maling som slipper gjennom fukten.
Klikk her for å svare
