3.996 lest ·
7 svar
4k lest
7 svar
Mure opp et skift på støpt plate til garasje - Hvilket produkt?
Vi har støpt en isolert plate på mark for å bygge en Attefalls garasje. For å kunne utnytte maksimal høyde 4m i møne har vi lagt fundamentet lavt. Det blir bare ca. 5 cm mellom gjennomsnittlig marknivå og platen når alt materialet er på plass rundt garasjen.
Å bygge garasjen i tre direkte på platen føles ikke så bra, da snø osv. veldig snart ville ligge mot svillen som kan bli fuktskadet?
Planen er å mure opp minst ett skift, helst et produkt med isolerende egenskaper som likevel ikke bygger for mye, da garasjen allerede er liten som den er med en plate på 3,6x7,7m.
Planen er å bygge en godt isolert garasje med 21 graders dør og porter. Oppvarming med luftvarmepumpe.
Hva anbefaler dere for produkt?
Takk på forhånd.
Å bygge garasjen i tre direkte på platen føles ikke så bra, da snø osv. veldig snart ville ligge mot svillen som kan bli fuktskadet?
Planen er å mure opp minst ett skift, helst et produkt med isolerende egenskaper som likevel ikke bygger for mye, da garasjen allerede er liten som den er med en plate på 3,6x7,7m.
Planen er å bygge en godt isolert garasje med 21 graders dør og porter. Oppvarming med luftvarmepumpe.
Hva anbefaler dere for produkt?
Takk på forhånd.
Skal du ha rundt 200mm brede vegger ville jeg anbefale å bygge den som 145+45mm der du setter dampsperre/dampbrems 45mm inn i veggen sett fra innsiden. Bygg veggen på 200mm brede lecablokk som pusses på innsiden.
I garasjen min har jeg en flisrad i bunnen som sitter på lecablokkene.
I garasjen min har jeg en flisrad i bunnen som sitter på lecablokkene.
Takk for tipsene!
Når det kommer til Leca blokk, finnes det tre alternativer, så da må jeg selvsagt finne ut hvilket som er mest egnet for oppgaven? Legger man i/på mørtel slik at det blir slett oppå eller hvordan skal det se ut når det er klart for å sette opp veggen?
1. Leca® Murblock 19 Typ5 (se.weber)
2. Leca® Block 200 (se.weber)
3. Leca® Block 200 Fin (se.weber)
Hvilken blokk er best for dette formålet?
Når det kommer til Leca blokk, finnes det tre alternativer, så da må jeg selvsagt finne ut hvilket som er mest egnet for oppgaven? Legger man i/på mørtel slik at det blir slett oppå eller hvordan skal det se ut når det er klart for å sette opp veggen?
Hvilken blokk er best for dette formålet?
Det beste er en solid block (nr1) som isolerer best, snu blokken opp ned så du får en jevn overflate.O OS85 skrev:Takk for tipsene!
Når det kommer til akkurat Leca block finnes det tre alternativer, så da må jeg selvfølgelig finne ut hvilket som er mest passende for oppgaven? Legger man i/på murbruk så det blir jevnt på toppen eller hvordan skal det se ut når det er klart å sette veggen på?
Hvilket block er best for dette formålet?
Klikk her for å svare