Skal bytte kjøkken og rive de gamle flisene for å sette opp en plate/sprutbeskyttelse fra IKEA. Hvordan skal jeg gjøre med den gamle festemassen under? Må den fjernes eller går det an å påføre byggelim over og feste platen på dette?
Det er gipsvegg og festet sitter veldig fast.

• Arbeidsbenk med fjernet flislim, skrujern, tapetkniv og vannsprayflaske, forberedelse til montering av ny kjøkkenplater.
Mats-S
Hadde akkurat samme dilemma når jeg bygde om kjøkkenet og skulle feste 1mm rustfri stålplate på veggen der flisene hadde sittet. Rent hel..te å få løs flisene. Om du skal rive hele kjøkkenet så kan du gjøre som kjøkkenproffene og sage bort hele gipsplaten, erstatte den med ny.

Man kan sikkert helsparkle også, om det er ok med målene å bygge på veggen.

Jeg hadde sponplate bak flisene, så jeg kjøpte en bred meisel og meislet dem bort, men gjør jeg det om igjen så kommer jeg til å fjerne platen som alt sitter på og sette på en ny, er sikkert mindre jobb :) Meislingen tok meg over 1 dag.
Ser at du i alle fall får løs flisene nokså hele, mine var umulige å få bort sånn, det var å hugge bit for bit :sweat::sweat::sweat:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.