Hei alle!

Jeg har nå ombestemt meg og skal sette OSB bak gipsen i resten av huset.
Skal OSB og gipsplatene monteres med forskjøvede skjøter?

Hvordan gjør dere?

Mats
 
Jeg skrudde OSB 1200 bredde mot regel CC 60, deretter ble gipsen 900 bredde lagt løpende med forskjøvne skjøter. Gipsskjøtene treffer da ikke alltid regel, men det fungerer bra likevel og er veldig praktisk!

Du kan jo skru 1200 gips også med forskjøvne skjøter kontra OSB-en og alltid skru i regelen.
 
Klart du skal forskyve skjøtene. Dels får du penere og jevnere skjøter i ytterlaget når du kan skjøte midt på underliggende plate. Deretter demper det lyden bedre, og du slipper risikoen for å klare å sette noe i sprekken mellom fire plater.
 
Om man setter 900 gips, sitter virkelig kantene fast i OSB´n?

Det føles som om det blir flaksende.
 
matshermansson skrev:
Om man setter 900 gips, sitter virkelig kantene fast i OSB´n?

Det føles som om det blir flagrende.
Nei, ikke flagrende - det kan jeg garantere, hele huset mitt er bygget slik og ingen tendenser til flagring, sprekker finnes. Du fullskruer jo selvfølgelig begge lagene
 
Det går aldeles utmerket å spikre OSBn også. ;D
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.