Det begynner nå å bli på tide å bestille materialer til fasaden. Vi har tenkt oss stående panel i lerk (Z-panel). Vi hadde tenkt å montere panelet selv. Vår plan var å skyte fast den med spikerpistol, men forståsegpåere i vår vennekrets sier at det ikke går:
-Må man forbore? Noen virker å ha oppfatningen at panelet sprekker ellers? Klart besværlig å forbore om man skal bruke spikerpistol - lett å miste hullet! Alternativet blir å slå inn spikeren for hånd, noe som jo innebærer en hel del merarbeid, alternativt skru opp panelet, noe som jo ikke heller er så enkelt...
-Går det bra å bruke vanlig galvanisert spiker eller må man bruke rustfri? For sedertre anbefaler man jo rustfri for å unngå misfarginger, lerk har jo lignende egenskaper.
-Må man forbore? Noen virker å ha oppfatningen at panelet sprekker ellers? Klart besværlig å forbore om man skal bruke spikerpistol - lett å miste hullet! Alternativet blir å slå inn spikeren for hånd, noe som jo innebærer en hel del merarbeid, alternativt skru opp panelet, noe som jo ikke heller er så enkelt...
-Går det bra å bruke vanlig galvanisert spiker eller må man bruke rustfri? For sedertre anbefaler man jo rustfri for å unngå misfarginger, lerk har jo lignende egenskaper.
Rustfri trallskrue?
/Kent
/Kent
Jeg spurte for noen dager siden på mitt sagbruk. Gunnebofastening 75x2,8, plastbåndet, 21 grader, rustfri kamgjengede spiker 1500 stk kostet 1700 (+mva?)
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
Klikk her for å svare