Det begynner nå å bli på tide å bestille materialer til fasaden. Vi har tenkt oss stående panel i lerk (Z-panel). Vi hadde tenkt å montere panelet selv. Vår plan var å skyte fast den med spikerpistol, men forståsegpåere i vår vennekrets sier at det ikke går:

-Må man forbore? Noen virker å ha oppfatningen at panelet sprekker ellers? Klart besværlig å forbore om man skal bruke spikerpistol - lett å miste hullet! Alternativet blir å slå inn spikeren for hånd, noe som jo innebærer en hel del merarbeid, alternativt skru opp panelet, noe som jo ikke heller er så enkelt...

-Går det bra å bruke vanlig galvanisert spiker eller må man bruke rustfri? For sedertre anbefaler man jo rustfri for å unngå misfarginger, lerk har jo lignende egenskaper.
 
Tips om hvor man kan kjøpe rustfrie spiker til spikerpistol i Stockholmsområdet?
 
Håndjaget da, finnes det på byggevarehusene?
 
Rustfri trallskrue?

/Kent
 
5000 stk 40mm rustfrie t-takker for spikerpistol kostet over 1000:- når jeg kjøpte dem.
 
Jeg spurte for noen dager siden på mitt sagbruk. Gunnebofastening 75x2,8, plastbåndet, 21 grader, rustfri kamgjengede spiker 1500 stk kostet 1700 (+mva?)

http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.