Hei!

Jeg holder på å montere en aluminium skyvedør i et 3x2m stort rom. Det hele var mye vanskeligere enn jeg først trodde og nå trenger jeg virkelig hjelp :-[

Hele uterommet ser slik ut:
helbild01.jpg

Hvis man ser helt øverst der skyvedøren skal stå, ser man mitt første problem, målene stemmer ikke i det hele tatt. Fra starten av var det både for høyt og for lite bredde. Jeg har altså saget ut bredden, men nå har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal fylle igjen den biten som blir til overs øverst. Jeg har latt de små utspringene være der for å gi mer støtte til bjelken som finnes ovenfor. Noen som har en idé om hva man kan gjøre?

Problem nr2 er at jeg er usikker på hvordan man skal montere sidestykker til karmen. I sidestykkene er det tetningspakninger på én side, og spørsmålet er om pakningen skal vende ut eller inn i rommet. Samt om den skal settes i bunnprofilen slik som jeg har gjort her på bildet.
aluprofil1.jpg

Problem nr3: hvordan skal man feste bunnstykket, kan jeg bare legge det på tegl og skru fast og deretter kanskje tette med noe? Hva skal jeg i så fall tette med? Eller skal jeg sette en planke og deretter feste bunnen på planken. Eller kanskje støpe en sokkel over teglsteinene for å få det plant?

Slik ser altså gulvet ut:
golv2.jpg

Jeg setter pris på hvert eneste tips jeg kan få. Takk på forhånd!

--Zulan

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.