Hei,
Jeg har et drivhus hvor det lekker inn ved mønebjelken. Dette skyldes to ting:
1) Tre av takvinduene åpnes automatisk når det blir varmt (selv om det regner, noe som gjør at det regner inn). Jeg har satt en plastlist der, men det holder likevel ikke helt tett ved alle vinduene selv når det er stengt.
2) Vanskelig å få tett siden jeg har brukt gammel isolerplast for resten av taket. Dette løser seg etter hvert som jeg setter ekstra fugemasse, men er på jakt etter en mer holdbar løsning.
Min tanke er å bestille en møneplate som jeg setter på toppen. Med riktig vinkel og lengde bør den dekke både de åpnebare vinduene og isolerplasten, uten å gå inn vinduet når det åpnes.
Tenker jeg rett? Noen tips på veien? Jeg er litt bekymret for at den vil lage lyd når det blåser, men det er kanskje en ugrunnet bekymring hvis jeg fester den med mange skruer?
Takk!
1) Tre av takvinduene åpnes automatisk når det blir varmt (selv om det regner, noe som gjør at det regner inn). Jeg har satt en plastlist der, men det holder likevel ikke helt tett ved alle vinduene selv når det er stengt.
2) Vanskelig å få tett siden jeg har brukt gammel isolerplast for resten av taket. Dette løser seg etter hvert som jeg setter ekstra fugemasse, men er på jakt etter en mer holdbar løsning.
Min tanke er å bestille en møneplate som jeg setter på toppen. Med riktig vinkel og lengde bør den dekke både de åpnebare vinduene og isolerplasten, uten å gå inn vinduet når det åpnes.
Tenker jeg rett? Noen tips på veien? Jeg er litt bekymret for at den vil lage lyd når det blåser, men det er kanskje en ugrunnet bekymring hvis jeg fester den med mange skruer?
Takk!
Absolutt en fungerende løsning.
Hvis jeg husker riktig, har jeg noe lignende på vårt drivhus, men jeg satte bare litt plåt over de åpningsbare vinduene. Ellers har vi en vanlig 22x95 terrassebord liggende på flat ovenpå mønebjelken. Den fungerer sånn passe, samt mindre bra der den er skjøtet. Litt plåt løser det meste om man blir plaget av at det lekker inn.
Tror ikke at det høres noe. Det er jo relativt små utspring.
Legg litt silikon el tilsvarende der plåtene overlapper, (om ditt drivhus er lenger enn hva møneplåtene er).
Hvis jeg husker riktig, har jeg noe lignende på vårt drivhus, men jeg satte bare litt plåt over de åpningsbare vinduene. Ellers har vi en vanlig 22x95 terrassebord liggende på flat ovenpå mønebjelken. Den fungerer sånn passe, samt mindre bra der den er skjøtet. Litt plåt løser det meste om man blir plaget av at det lekker inn.
Tror ikke at det høres noe. Det er jo relativt små utspring.
Legg litt silikon el tilsvarende der plåtene overlapper, (om ditt drivhus er lenger enn hva møneplåtene er).
Vi har løst problemet med en bøyet plate som er knekt ved de åpnbare vinduene. Platen går opp under møneplaten. Her ser du.david__ skrev:
Hei,
1) Tre av takvinduene åpnes automatisk når det blir varmt (selv om det regner, noe som gjør at det regner inn). Jeg har satt på en plastlist, men det holder fortsatt ikke helt tett ved alle vinduene selv når det er stengt.
2) Vanskelig å få tett da jeg har brukt gammel isolerplast for øvrige deler av taket. Dette løser seg etter hvert som jeg setter på ekstra fugemasse, men jeg er på jakt etter en mer holdbar løsning.
Min tanke er å bestille en møneplate som jeg setter på toppen. Med riktig vinkel og lengde bør den dekke både de åpnbare vinduene og isolerplasten, uten å gå inn i vinduet når det åpnes.
Tenker jeg riktig? Noen tips på veien? Jeg er litt bekymret for at den vil lage lyd når det blåser, men det kanskje er en ugrunnet frykt hvis jeg fester den med mange skruer?
Takk!

Klikk her for å svare