Jeg har boret noen hull for å feste en hattehylle. Jeg startet med noen diskrete 3mm-hull for å sjekke at det ikke var noen rariteter i veggen, og når det virket greit så boret jeg opp til 10mm for molly.
Det var da Murphy hånlo mot meg...mollyn (for dobbeltgips) er 65 mm lang. På en del av overflaten så er mellomrommet i veggen mindre enn forventet, så jeg kan bare trykke i mollyn 50 mm. (Det er en annen leilighet på den andre siden, så jeg er ikke lysten på å bore dypere.) Synd, mollyn får jo plass i montert tilstand, men jeg får ikke plass til å montere den. Å flytte på hyllen blir ikke så bra, og hullene blir vanskelige å skjule.
Finnes det kortere molly eller noe annet jeg kan bruke i stedet?

Se på toggler

Matti_75 Matti_75 skrev:
Kolla på toggler
Det skal jeg gjøre. Spontant så ser de også litt lange ut for å få inn i veggen, men om jeg faser hullet litt på innsiden så kanskje jeg kan trykke den inn skrått og deretter få den på plass. (Jeg har ikke sett noen i virkeligheten ennå, bare googlet frem et bilde.)

- Inn med Mollyn til den bunner (mot det den nå tar imot)
- Bruk en Mollytang for å dra fast den (den blir da mindre dyp - noe som fører til at du kan klemme den fast uansett)
- Skulle skruen være for lang for å klemme, bytter du bare til en kortere skrue

Gi jernet :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.