Hei!
Når jeg skulle bore opp gardiner over vinduet, støtte vi på metall 1,5 cm inn. Gipsen ser ut til å gå hele veien inn. Vinduet sitter mot ytterveggen, så det burde ikke være strøm der oppe?
Hva kan det være?
Skal jeg bore gjennom hvis det er en metallregel?
Kan man likevel sette inn betongplugg som vanlig?
Når jeg skulle bore opp gardiner over vinduet, støtte vi på metall 1,5 cm inn. Gipsen ser ut til å gå hele veien inn. Vinduet sitter mot ytterveggen, så det burde ikke være strøm der oppe?
Hva kan det være?
Skal jeg bore gjennom hvis det er en metallregel?
Kan man likevel sette inn betongplugg som vanlig?
Beste svar
Kan være en bjelke som avlaster ovenfor vinduet, ikke uvanlig at det er noen form for avlastning over vinduer. Det er bra da det mange ganger blir sprekker i veggen fra hjørner av vinduer og dører. Hva er det for materiale i ytterveggene.
Ja ha ok, bra å vite! Takk!J jonaserik skrev:
Leste noe om at det sannsynligvis ikke er strøm eller vann i hvert fall?
Teglstein bak
Metallet var litt hardt å bore i, men skal jeg bruke en metallbor og prøve å komme gjennom? Jeg har en kraftig maskin, så burde i så fall være selve boret som svikter i så fall.
Det kan være en gipsvinkel en LP50 plate som ligger direkte an gipsen på innsiden av denne..C Calr skrev:
Men prøv o dra en skrue som er beregnet for metallstendere, drar den så er det en plate bak og da fungerer det å feste dine gardiner i denne uten å bore..C Calr skrev:
Okok bra å vite! Jeg rakk dog å bore og kom igjennom. I det øvre hullet virker det være betong, men i det nedre går det rett igjennom og det føles som isolasjon bak. Skal jeg ta en gipsplugg til nedre hullet beregnet for 1,5 cm gipsplate?
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
Klikk her for å svare

