Hei!
Når jeg skulle bore opp gardiner over vinduet, støtte vi på metall 1,5 cm inn. Gipsen ser ut til å gå hele veien inn. Vinduet sitter mot ytterveggen, så det burde ikke være strøm der oppe?
Hva kan det være?
Skal jeg bore gjennom hvis det er en metallregel?
Kan man likevel sette inn betongplugg som vanlig?
 
  • Veggen over vinduet med to borehull og spor av gipsstøv, lys grønn farge, grensende til taket med hvit list.

Beste svar

Kan være en bjelke som avlaster ovenfor vinduet, ikke uvanlig at det er noen form for avlastning over vinduer. Det er bra da det mange ganger blir sprekker i veggen fra hjørner av vinduer og dører. Hva er det for materiale i ytterveggene.
 
  • Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Kan være en bjelke som avlaster over vinduet, ikke uvanlig at det er en form for avbæring over vinduer. Det er bra da det mange ganger blir sprekker i veggen fra hjørnene av vinduer og dører. Hva er det for materiell i ytterveggene.
Ja ha ok, bra å vite! Takk!
Leste noe om at det sannsynligvis ikke er strøm eller vann i hvert fall?
Teglstein bak
Metallet var litt hardt å bore i, men skal jeg bruke en metallbor og prøve å komme gjennom? Jeg har en kraftig maskin, så burde i så fall være selve boret som svikter i så fall.
 
P
C Calr skrev:
Jaha ok, bra å vite! Takk!
Leste noe om at det sannsynligvis ikke er strøm eller vann iallfall?
Tegl bak
Metallet var litt hardt å bore i men skal jeg dra på med en metallbor og forsøke å komme gjennom? Jeg har en kraftig maskin så burde isf være selve boret som brister isf.
Det kan være en gipsvinkel en LP50 plate som ligger direkte an gipsen på innsiden av denne..
 
  • Liker
Calr
  • Laddar…
Okidoki da blir det frem med boret igjen da. Fant nettopp denne hjemmesiden, helt super synes jeg. Dere kan så mye, svarer raskt og er så hjelpsomme. Takk!!
 
  • Liker
MagicFingers og 1 annen
  • Laddar…
P
C Calr skrev:
Okidoki då blir det fram med borren igjen da. Fann nettopp denne hjemmesiden, helt super synes jeg. Dere kan så mye, svarer raskt og er så hjelpsomme. Takk!!
Men prøv o dra en skrue som er beregnet for metallstendere, drar den så er det en plate bak og da fungerer det å feste dine gardiner i denne uten å bore..
 
  • Liker
Calr
  • Laddar…
går bra å bruke en skarp treskrue også i plåtreglar
 
  • Liker
Calr og 1 annen
  • Laddar…
Okok bra å vite! Jeg rakk dog å bore og kom igjennom. I det øvre hullet virker det være betong, men i det nedre går det rett igjennom og det føles som isolasjon bak. Skal jeg ta en gipsplugg til nedre hullet beregnet for 1,5 cm gipsplate?
 
Den jeg hjelper ville ikke ha gipsplugger i veggene så jeg satte litt fugemasse før pluggene i stedet. Hjelper det holdbarheten noe?
 
C Calr skrev:
Den jeg hjelper ville ikke ha gipsplugger i veggene så jeg satte litt fugemasse før pluggene istedenfor. Hjelper det holdfastheten noe?
Nei
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.