Dumt spørsmål antagelig, men hvordan tenker du med at håndkle er bra å ha for hånden? Til hva?

Man tørker svetten i pannen med den.

Jacon skrev:
Dum spørsmål sannsynligvis men hvordan tenker du med at håndkle er bra å ha for hånden? Til hva?
Ref. til "don't panic!" Du kan f.eks. bruke et håndkle til å sove under hvis du befinner deg på ørkenplaneten Kakrafoon, der stjernene lyser så sterkt at det kan være vanskelig å sove uten håndkle. Eller bruke det som pustemaske for å beskytte deg fra den giftige pusten til et farlig dyr...

http://hitchhikers.wikia.com/wiki/Towel

• Liker
Dispangularity og 3 andre
  • Laddar…
På den andre siden, og dette er enda viktigere, kan et håndkle ha en uvurderlig psykologisk verdi..

Kanskje ikke er aktuelt lenger, men ellers hjelper Avonova i Skövde til med asbestprøver.. :)

• Liker
mattiasp
  • Laddar…
LAnsgar skrev:
På den andre siden, og det er enda viktigere, kan et håndkle ha en uvurderlig psykologisk verdi..

Kanskje ikke aktuelt lenger, men ellers hjelper Avonova i Skövde til med asbestprøver.. :)
Takk for informasjonen. Men som sagt, jeg kommer til å rive som om det var asbest uansett. Det er bra å få i seg så lite støv og mørtel som mulig selv om det ikke er asbest i det. Og selv om asbestprøven skulle vise positivt så river jeg selv uansett. Så jeg legger pengene på beskyttelse og luftrenser i stedet.

Mikael_L
Jacon skrev:
Kjører forbi Jula og kjøper en advantage 200 inkl. P3 filter i ettermiddag.
Ringte til Previa i Skövde, men de tok ikke imot, skulle i så fall sende til Linköping eller Kistad. Besluttet å droppe analysen, selv om det er asbest vil jeg rive selv, og uansett vil jeg håndtere det med den forsiktigheten som om det var asbest.
Bra valg, synes jeg.

Selv er jeg ikke spesielt bekymret for asbest, ville f.eks. ikke nølt med å rive selv, som du nå tenker å gjøre.
Men denne litt bedre masken kostet altså kun 250 kroner, ikke noe å bekymre seg over for å kanskje jobbe både sikrere og mer komfortabelt (bedre luftstrøm).

En god maske er dessuten alltid bra å ha i verktøyarsenalet til alle slags støvete jobber. Ingen støv er direkte sunt, i det minste er det ubehagelig.

Når du er ferdig, send filterkassetten også, og kjøp et par nye.

Høres fornuftig ut!
Jeg tror som andre allerede har vært inne på her i tråden at for hjemmefikseren er det minst like farlig å puste inn steinstøv og annen dritt som blir ved alle typer riving som det er å få i seg asbest ved en isolert anledning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.