Hei!

Vi har malt innertaket i et av rommene og vil nok gjøre det i hele huset etter hvert.

Innertaket er et spiletak og diffusjonssperren/plasten ligger direkte mot oversiden av plankene. På plasten ligger ca. 30-40 cm isolasjon.

Er det noen risiko med å male dette taket? Jeg har hørt at man ikke skal ha doble diffusjonssperrer, men blir malingen jeg maler med så tett at dette blir en reell risiko?

På fargebutikken sa de at malingen puster såpass at dette ikke skal være noe problem (men de vil jo selge maling).

Det jeg har malt med er panelgrunn i 2 lag samt vanlig takmaling 2 lag.

Det finnes ingen som helst risiko med å male taket så lenge du holder deg til maling beregnet for formålet. Generelt kan man stole på fargebutikker og andre proffbutikker synes jeg. Deres primære kundegruppe er ofte yrkesproffer, noe som gjør dine 5L takmaling ganske ubetydelige i sammenhengen. Jeg ville vært mer bekymret for å ta råd fra en ung mann på Stormarkedet som fortsatt bor hjemme og sannsynligvis ikke engang har holdt i en pensel med maling på. :-)

Semiproffset Thiger skrev:
Det finnes ingen som helst risiko med å male taket så lenge du holder deg til maling ment til formålet. Generelt kan man stole på malingsbutikker og andre proffbutikker synes jeg. Deres primære kundegruppe er ofte yrkesproffer, hvilket gjør dine 5L takmaling ganske ubetydelige i sammenhengen. Jeg ville vært mer bekymret for å ta råd fra noen ungdommer på Stormarknaden som fortsatt bor hjemme og antageligvis ikke engang holdt i en pensel med maling på. :)
Da blir det å fortsette å male da! Godt, for det er så mye penere med et hvitt tak enn et gulnet furutak. Helt til flueflekker begynner å synes iallfall.

• Liker
Semiproffset
  • Laddar…
R KNoro skrev:
Da blir det å fortsette å male da! Deilig for det er så mye penere med et hvitt tak enn et gulnet furutak. Helt til flueflekkene begynner å synes i alle fall
male med kvistlakk på evt. Kvister en gang før så slipper dere gjennomslag senere

lykke til

Semiproffset Thiger skrev:
male med kvistlakk på ev. Kvister et strøk før så slipper dere gjennomslag senere

lykke til
Jeg kjørte 2 strøk med panelgrunn. Den skulle ha innebygd kvistlakk så jeg håper det er nok.

• Liker
Semiproffset
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.