K
Hei,

Jeg var og så på et hus som har hjertevegg i kjelleren murt med blå lettbetong som er pusset, men gjennom et hull kunne man skjelne den blå lettbetongen klart og tydelig. Dog kunne man ikke skjelne blokkens størrelse.

De ytre kjellerveggene er også murt, med en størrelse som for meg er uvanlig, og jeg prøver å finne tilsvarende mål på google. Synes ikke det gikk å avgjøre om det er blå lettbetong også i disse veggene uten å prøveborre/klore, noe jeg antar ikke er helt greit å gjøre på en visning, så jeg lot være :P

Nåja, blokkene har etter min bedømmelse målene LxHxD = 800-1000 x 200 x 250 (mm).
De blå lettbetongblokkene jeg finner bilder av overstiger ikke 400mm i lengden, så det var derfor jeg fikk et visst håp om at ytterveggene er murt med noe annet. En hjertevegg er håndterbar, om enn litt kronglete med stamping osv ved utskifting, hele kjellergrunnen er dog for mye arbeid.

Noen som føler at de har oversikt over mål på ulike typer murblokker fra den tiden? =)
Lagt ved to bilder, det er sprekker i fugene som gjør det lett å skjelne størrelsen på blokkene med vinduene som referanse.

• Rom med tregulv, radiatorer langs to vegger, flere små vinduer høyt på veggen, en stålampe og noen synlige flekker på gulvet.
  • Vaskerom i kjeller med benk, vaskemaskin og vask, hvite skap og lys fra smale vinduer. Vegger av lettbetong med synlige murblokker.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.