Hei,

holder på og setter lister i overgang tak/vegg og skulle trenge litt tips;

Det firkantede lokket t.v. på bildet nedenfor har dybde cirka 3-4 cm så gira seg rundt med 45 graders vinkler blir jo umulig. Overgangen mellom det firkantede lokket og kabelkanalen til høyre er kanskje 2 cm.
Hvordan ville dere gjort her for å få det pent?

Et hvitt rom med firkantet lokk til venstre på veggen, koblet til en kabelkanal som går mot høyre. En sikringsboks vises i hjørnet.

/N

Sist redigert:
skulle avslutte med listen mot koplingsboksen fra begge sider, burde gå å lage utsparing i listen slik at kabelkanalen kan gjemmes bak listen.

Skulle gjøre som daugaard men flytte kabelkanalen så den løper i underkant listen.

Jeg ville fjernet både boksen og kanalen, strukket på kabler eller byttet og satt boksen under listen, men det er jo meg det.

Protte

• Liker
lorens og 2 andre
  • Laddar…
takk for svar

Siden det er en høystrømledning som kommer fra sikringsskapet, er det noe brannrisiko ved å gjemme den bak en list i isopor, den er jo riktignok isolert i seg selv men likevel..

Har en lignende tanke rundt det på bildet nedenfor;

Kan jeg gjemme ledningene bak listen og la et lokk dekke det som ikke dekkes av listen, eller er det dumt fra et sikkerhetssynspunkt? Hvis jeg setter listen over lokket må jo den fastlimte listen bort hvis noe skulle bli galt:confused:

Kabler stikker ut fra et hull i veggen, muligens høyspent, med spørsmål om sikker installasjon bak list og gjennom et deksel.

Om det sitter en boks i hullet kan du montere et deksel over.
Dekselet kapper du slik at listen ikke ligger over/på dekselet.

Taklisten freser/sager/skjærer ut på baksiden slik at kabelen som går opp i taket går fritt inn i boksen.

Så hadde jeg gjort, dog er jeg ikke helt hundre på at det er helt hundre. :)

Så bra takk, nå fikk jeg litt idéer :)

Er som vanlig veldig nojjig så fort det kommer til el..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.