Antar at du vil beholde skinnen hel men gir blaffen i gulvet, eller? Kanskje det ville funke å sage med en multimaster (eller Bosch/annen kopi) i limfugen og/eller overkanten på gulvet. Eller sage ut en pakke med skinne og "gulvbit" for deretter å "kløyve" bort så mye av gulvbiten som mulig med sirkelsag og deretter slipe/skrape/høvle bort resten.
Akkurat, gulvet (laminat) driter jeg i. Skal sjekke om en multimaster har tynt nok blad for å komme inn mellom gulvet og listen. Ellers var jeg inne på som du skriver, klyve opp en pakke og så stemme bort gulvet eller noe sånt. Men det er et skikkelig arbeid.. men multimaster var et bra tips, skal sjekke!
Kanskje ville funket med en virkelig tynn (japan)sag og håndsage. Har også for meg at det har vært en variant av "feltmessig" trådsag, en form for skarp, taggete vire med to ringer i enden. Har ingen anelse om de er bra, men burde kunne bite bedre enn fiskesnøre i hvert fall. Fant en variant her (første Google-treff, vet ingenting om den).
En annen variant kanskje kunne være å sage løs "pakken" og legge den i bløt noen dager. Aldri prøvd (dvs sluppet vannskader d^_^b) men med litt flaks kanskje laminatet bløtes opp såpass at det blir lett (lettere) å "skrape/tynne/skjære" bort.
En annen variant kanskje kunne være å sage løs "pakken" og legge den i bløt noen dager. Aldri prøvd (dvs sluppet vannskader d^_^b) men med litt flaks kanskje laminatet bløtes opp såpass at det blir lett (lettere) å "skrape/tynne/skjære" bort.
Klikk her for å svare