Hei,

Noen som vet hva slags lim man kan bruke. Jeg vet at det finnes spesiallim, men det koster multum. Noen ser ut til å mene at vanlig flislim bør fungere. Selv lurer jeg på om ikke vanlig tapetlim (fiberlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse brukes jo for å feste annet materiale direkte mot gipsplater og da burde det vel også kunne feste gips mot gips. Eller???

Takk på forhånd!!!
 
Hva skal sluttresultatet bli? Tapetlim hadde jeg ikke vurdert, flislim fungerer, men avhengig av hva slags underlag det er.
Hva skal du gjøre så?
 
Montasjelim på patron om det er enstaka eller s48 så dyrt er det ikke
 
Stefan N Stefan N skrev:
Hva skal sluttresultatet bli? Tapetlim hadde jeg ikke tenkt på, flislim fungerer men avhenger av hvilket underlag det er.
Hva skal du gjøre etterpå?
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Montasjelim på patron hvis det er enkelt eller s48 så dyrt er det ikke
Det er ganske dyrt faktisk. Blir ca 110 kr per kvadratmeter med 6 mm tandspackel, men kanskje man kan ha et betydelig tynnere lag. Ved en tredjedel føles det helt akseptabelt. Kan det gå??? Ved 6 mm tandspackel blir det mer penger for limen enn for begge lagene med gulvgips.
 
Hvor stort areal er det?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Hva skal sluttresultatet bli? Tapetlim hadde jeg ikke vurdert, flislim fungerer, men avhengig av hvilket underlag det er.
Hva skal du gjøre så?
Underlaget er 28mm spredt panel (med gulvvarme), deretter to lag gips og fliser. Det er til et kjøkken.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Hvor stor flate er det?
18m2
 
Finnes det billigere merker enn ardex?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Finns ju billigste märken än ardex
Hei, har du tips på noe så er jeg interessert, men det skal være mye billigere hvis det skal kunne måle seg med vanlig flislim.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[lenke]

Kanskje denne er interessant
Interessant,

Den tråden hadde jeg faktisk gått glipp av. Så da høres det ut som at det er helt OK med vanlig flislim så lenge man primer før, og prime gjør jeg gjerne.

Jeg liker Fasting 65s ord "Iblant undrer man jo om S48 er rent colombiansk heroin - dyrt som pokker er det."

Ikke rart at vi hjemmebyggere alltid mislykkes med å holde budsjett, når et lim kan koste mer enn materialet det limer. :/
 
Avhengig av hvor viktig det er å styrke opp underlaget
 
Må måtte insistere på å fortsette å utrede spørsmålet om tapet/vevlim. Om platene er kartongbelagt så burde det vel likevel klistre ypperlig godt. Ikke bekymre dere, jeg har ikke tenkt å eksperimentere selv, men det ville være interessant å vite hvorfor det ikke kunne fungere.
 
  • Liker
karlmb
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jeg har limt gipsplater med vinylacetatsuspensjon, dvs. vanlig hvitlim/trelim. Det er for øvrig den kjemiske grunnen for "primer" man skal stryke på gipsplater før man fliser eller påfører rullede tettesjikt.
 
  • Liker
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.