Hei,
Noen som vet hva slags lim man kan bruke. Jeg vet at det finnes spesiallim, men det koster multum. Noen ser ut til å mene at vanlig flislim bør fungere. Selv lurer jeg på om ikke vanlig tapetlim (fiberlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse brukes jo for å feste annet materiale direkte mot gipsplater og da burde det vel også kunne feste gips mot gips. Eller???
Takk på forhånd!!!
Noen som vet hva slags lim man kan bruke. Jeg vet at det finnes spesiallim, men det koster multum. Noen ser ut til å mene at vanlig flislim bør fungere. Selv lurer jeg på om ikke vanlig tapetlim (fiberlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse brukes jo for å feste annet materiale direkte mot gipsplater og da burde det vel også kunne feste gips mot gips. Eller???
Takk på forhånd!!!
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Montasjelim på patron om det er enstaka eller s48 så dyrt er det ikke
Stefan N skrev:
Det er ganske dyrt faktisk. Blir ca 110 kr per kvadratmeter med 6 mm tandspackel, men kanskje man kan ha et betydelig tynnere lag. Ved en tredjedel føles det helt akseptabelt. Kan det gå??? Ved 6 mm tandspackel blir det mer penger for limen enn for begge lagene med gulvgips.Andreas_kalmar skrev:
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Hvor stort areal er det?
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Finnes det billigere merker enn ardex?
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Interessant,Andreas_kalmar skrev:
Den tråden hadde jeg faktisk gått glipp av. Så da høres det ut som at det er helt OK med vanlig flislim så lenge man primer før, og prime gjør jeg gjerne.
Jeg liker Fasting 65s ord "Iblant undrer man jo om S48 er rent colombiansk heroin - dyrt som pokker er det."
Ikke rart at vi hjemmebyggere alltid mislykkes med å holde budsjett, når et lim kan koste mer enn materialet det limer. :/
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Avhengig av hvor viktig det er å styrke opp underlaget
Må måtte insistere på å fortsette å utrede spørsmålet om tapet/vevlim. Om platene er kartongbelagt så burde det vel likevel klistre ypperlig godt. Ikke bekymre dere, jeg har ikke tenkt å eksperimentere selv, men det ville være interessant å vite hvorfor det ikke kunne fungere.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg er enig (selv om jeg ikke har prøvd selv).K Kojfabriken skrev:
Men ikke enkelt tapetlim, som bare er stivelse og er lettløselig om det blir fuktig.
Men vevlim/våtromslim? Kanskje dette:
https://www.beijerbygg.se/store/privat/färg/kemisk-tekniska-varor/lim/våtrumslim-nordsjö
