Hei!

Jeg lurer bare på om det er noen som kun har satt enkelgips på vegg uten osb og andre ting bak?

Skal opp med en midlertidig vegg som senere skal rives om noen år når eldste datteren flytter hjemmefra.

Tenkte å komme unna billigst og enklest mulig. Er det noen som har prøvd dette? Eller er osb eller dobbeltgips et must?

Vi slår ikke i veggene her hjemme og er "rolige" bør nevnes, haha. :)

Det funker, men litt isolering i er jo ikke feil heller.

De fleste innvendige vegger i vårt hus som vi bygde på slutten av 90-tallet har enkelgips på 70-trelekt. Mange har også isolasjon, men ikke alle. Det fungerer helt utmerket. Man må bare tenke litt når man skal henge opp noe tungt, slik at man finner lektene eller bruker riktige innfestninger.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
S
Det fungerer utmerket men jeg hadde gått for dobbeltgips.

H headlam skrev:
Hei!

Jeg lurer bare på om det er noen som kun har satt enkelgips på vegg uten osb og andre ting bak?

Skal opp med en midlertidig vegg som deretter skal rives om noen år når eldste datteren flytter hjemmefra.

Tenkte å komme unna billigst og enklest mulig. Er det noen som har prøvd dette? Eller er osb eller dobbeltgips et must?

Vi slår ikke i veggene her hjemme og er "rolige" bør nevnes, haha. :)
Ja, det er mange som har prøvd, og det fungerer helt utmerket. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men tidligere var det det normale. Det er egentlig bare når du begynner å henge opp tyngre ting at det merkes noen forskjell.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.