Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 innlegg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 innlegg

Holder på å bygge om et gammelt pannhus til verksted. På grunn av at det har vært et gammelt pannhus er skorsteinen veldig høy. Nå når pannen er borte fyller ikke den høye skorsteinen noen funksjon lenger og jeg synes det ser uproporsjonert ut. Så nå til mitt spørsmål: hvordan skal jeg gå frem for å korte ned skorsteinen? Jeg tenkte å leie en lift og jobbe meg ovenfra og ned. Skal jeg bruke meiselhammer for å slå løs teglsteinene? I så fall hvilken slagkraft (joule)? Vinkelsliper for å sage bort fugen og så bryte løs med kubein? I så fall hvilken diameter på skiven og hvilken skive? Sage med bajonettsag?
Takknemlig for svar! Sender med et bilde.
Hobbyelektriker
· E
· 15 415 innlegg
Den der kan du høyst sannsynlig banke ned en om gangen med håndslegge og meisel, verre pleier det ikke å være. Har du en skikkelig bonntur kan du gjenbruke blikktakningen også.
Ser ut som at man ser påbygg hon klart og tydelig på bildet.
Jeg hadde leid en motorkapp og kappet i passe høye biter, så brukt lift som kran og løftet det ned på bakken. Er du ekstra våghalsig, så kjør liften fra bakken og ta store biter. De pleier å være spesifisert til ca. 180-225 kg lift.
Jeg hadde leid en motorkapp og kappet i passe høye biter, så brukt lift som kran og løftet det ned på bakken. Er du ekstra våghalsig, så kjør liften fra bakken og ta store biter. De pleier å være spesifisert til ca. 180-225 kg lift.
Klikk her for å svare