Hei! Kan begynne med å si at jeg er relativt ny på dette. Satte opp en hylle (bestående av en plate og 3 stk. konsoller) - der platen er løs, man trenger å bore selv og skru fast konsollene i den.

Anyhow, tenkte at jeg setter opp konsollene først og deretter tegner hvor det skal bores (gjennom hullene i konsollene). I etterkant kanskje det likevel var bedre å bore og feste konsollene først... Kjørte dog med krysslaser og tenkte at det uansett skulle bli superbra..

Men uansett... så ble det ikke det; platen ligger ikke plant på alle konsollene. Den ligger på den tredje ytterste og den første, men ikke midterste.

Trenger man å bore på nytt eller kan man eventuelt løse ved å legge noe under og i så fall hva?

Takk på forhånd!

• Svart hylleknekt montert mot en hvit vegg, med en svart hylleplate delvis festet på toppen.
  • Svart hylleplate som hviler på tre veggmonterte konsoller. Hylleplaten er ikke helt plant festet, usikkerhet om hvordan det kan justeres.
  • Svart hyllekonsoll sett fra undersiden, festet til en vegg med hylleplaten oppå, der platen ikke ligger plant på alle konsollene.
Ser ut som du bare trenger å stramme skruen litt til så hylleplanet trekkes ned på konsollen. Hva sier vateret akkurat nå?

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Ser ut som du bara trenger å stramme skruen litt til slik at hylleplanet trekkes ned på konsollen. Hva sier vateret for øyeblikket?
Vateret viser at det er plant. Men jeg har ikke boret hull for skruene i hylleplanet ennå, tenkte jeg skulle gjøre det i etterkant:thinking:

Om det er plant så legg en bricke imellom da bare så er det klart. Konsollene er vel ikke nøyaktig like.

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Om det er plant så legg en skive imellom da bare så er det klart. Konsollene er vel ikke nøyaktig like.
Takk for hjelpen! Hvor kan man få tak i disse skivene?

Brikker finnes i hvilken som helst hjemmefikserbutikk.
Kanskje blir det bra uten mellomlegg når du skrur fast og tvinger ned hylleplanet mot konsollen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.