Hej! Kan börja med att jag är relativt ny på detta. Satte upp en hylla (bestående av en skiva och 3 st. konsoler) - där skivan är lös, man behöver borra själv och skruva fast konsolerna i den.

Anyhow, tänkte att jag sätter upp konsolerna först och därefter ritar var det skall borras (genom konsolerna hål). I efterhand kanske det ändå var bättre att borra och sätta fast konsolerna först... Körde dock med krysslaser och tänkte att det ändå skulle bli superbra..

Men i alla fall... så blev det inte; skivan ligger inte plant på alla konsoler. Den ligger på den tredje yttersta och den första, men inte mittersta.

Behöver man borra om eller kan man ev lösa genom att lägga något under och i så fall vad?

Tack på förhand!

• En svart hyllskiva som inte ligger plant på en mittkonsol mot en vit vägg, problem med montering synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hyllskiva ovanpå konsoler där mittersta inte stöder skivan, vilket skapar glapp.
    Skapa konto
  • Ojämnt monterad hylla där skivan inte vilar på mittersta konsolen.
    Skapa konto
Ser ut som du bara behöver dra åt skruven lite till så hyllplanet dras ner på konsolen. Vad säger vattenpasset i nuläget?

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Ser ut som du bara behöver dra åt skruven lite till så hyllplanet dras ner på konsolen. Vad säger vattenpasset i nuläget?
Vattenpasset visar att det är plant. Men jag har inte borrat hål för skruvarna i hyllplanet än, tänkte att jag skulle göra det i efterhand:thinking:

Om det är plant så lägg en bricka emellan då bara så är det klart. Konsolerna är väl inte exakt lika.

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Om det är plant så lägg en bricka emellan då bara så är det klart. Konsolerna är väl inte exakt lika.
Tack för hjälpen! Var kan man få tag på dessa brickor?

Brickor finns i vilken hemafixarbutik som helst.
Kanske blir det bra utan mellanlägg när du skruvar fast och tvingar ner hyllplanet mot konsolen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.