5.376 lest ·
4 svar
5k lest
4 svar
Koble et lite skråtak mot fasade med dekklekt
Jeg skal bygge meg et lite skråtak over kjellertrappen. På veggen sitter det i dag bordkledning med lekter. Taket tenker jeg skal være omtrent like bredt som sjakten og med helling som i hovedsak følger trappen. På taket vil jeg ha noe tungt og stille, kanskje tegl eller en isolert konstruksjon med papp.
Hvordan skal jeg koble taket mot veggen?
Jeg vil ha det noenlunde tett, slik at det ikke blåser inn løv, snø og annet skitt i skjøten, men jeg er ikke interessert i å rive hele veggen.
Hvordan skal jeg koble taket mot veggen?
Jeg vil ha det noenlunde tett, slik at det ikke blåser inn løv, snø og annet skitt i skjøten, men jeg er ikke interessert i å rive hele veggen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 innlegg
Sage av panelet (olje og mal endetre mens det går an å komme til).
Tre inn type stenkbeslag bak panelet og bygg deretter taket.
Protte
Tre inn type stenkbeslag bak panelet og bygg deretter taket.
Protte
Brædfordringen ligger tett inntil en merkelig mineralullsmatte med en tjærepapplignende historie (impregnert glassfiber så jeg på en etikett) på begge sider.
Nja, det er spredt reglet bak bordene, så det er ikke et bra alternativ. De nederste kan jeg jo stabilisere med regelen på utsiden, men det er verre med de øvre.prototypen skrev:
Omtrent så har jeg også tenkt. og så en fotplate under lekten, mykfug mellom platen og bærdeklädning og tett med skruv. Kan det bli tett nok? Eventuelt kunne man frese et lite spor i bordene og brette inn en bitte liten kant på platen der, men det føles veldig mye overkurs... eller?para skrev:
Stående beslag er det du skal ha, ikke fotbeslag. Jeg har gjort det både på uterommet og verandaen, og det blir helt tett, men skulle det dryppe igjennom noen dråper, hva gjør vel det? Det er jo utendørs... Fresing føles som overkurs, bedre å la fasaden (bunnbordene) være urørt.
Klikk her for å svare