Hei, holder på og prøver å bli kvitt knirk ved gulvplater. Jeg har skrudd dem med 10 cm c/c. Men knirkingen er fortsatt der, og det sitter ikke ved bjelkene, men i skjøten mellom platene, mellom bjelkene. Så er det noen som har tips til hvordan man får bort denne knirkinga.

I mine øyne handler det om at det er platene som "gnisser" mot hverandre. Så enten må man sage opp og kanskje skjøte i en bjelke mellom bjelkene og skru fast, eller om man kan kjøre ned saga i skjøten og lage avstand mellom dem?

Noen som har en god idé hvordan jeg kan få bort denne "knirkingen" på enkleste, beste vis?
Gulvspånsplater med et markert ledd, muligens årsaken til knirk. Bakgrunn for bygg- eller renoveringsdiskusjon. Teppekanter øverst.

Har du limt platene?

J john.h skrev:
Har du limmet platene?
Dette er et hus fra -72 som vi kjøpte for noen år siden, så vet ikke om det er limmet. De var spikret i alle fall, så derfor festet jeg med skruer.

Ok, trodde det var nylagt. Sag ikke i skjøtene, da mister du bæreevnen der. Tror problemet skyldes at det ikke er limt i skjøtene og dermed kan bevege seg og høres ut som du beskriver.

J john.h skrev:
Ok, trodde det var nylagt. Såga ikke i skjøtene, da mister du bæreevnen der.
Ja jeg hadde for meg at jeg hadde lest det et sted at bæreevnen fantes der. Synd, ellers hadde jo det vært et lett alternativ

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.