Har ideer om å erstatte et heldekkende teppe i en åpen trapp med fliser av typen 60*30, steinlignende. Problemet er at flisene ikke kan være for tykke, og jeg vil enten legge dem løse, eller lime dem. Kan ikke bygge på høyden.
Vil de holde for å gå på? Skal jeg gi opp tankene med en gang?
Vil de holde for å gå på? Skal jeg gi opp tankene med en gang?
"erstatte et heldekkende teppe"
Teppet er borte, igjen er et "fag" å legge noe nytt i.
Kan ikke problemet være motsatt, at flisene ikke er ordentlig plane? Trappen er plan.
Slik ser det ut:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Teppet er borte, igjen er et "fag" å legge noe nytt i.
Kan ikke problemet være motsatt, at flisene ikke er ordentlig plane? Trappen er plan.
Slik ser det ut:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Det er ingenting galt med ditt forslaget om fliser, men det vil bygge 1 cm som vil bli for høyt og da gjenstår kun teppealternativet.
Jeg mente ikke den steinlignende parketten, men type furu eller hvilket materiale trappen din nå er bygget i.
Jeg mente ikke den steinlignende parketten, men type furu eller hvilket materiale trappen din nå er bygget i.
Medlem
· Älvsborg/Göteborg
· 235 innlegg
Du kan vel alltid bytte ut den fremre kantlisten til en høyere om du nå vil legge klinker i trappen, eller annet høyere materiale!
dog tror jeg dine trinn svikter for mye for klinker!
dog tror jeg dine trinn svikter for mye for klinker!
Jeg har ingen anelse om det kommer til å holde, men å bruke et sterkt lim som også kan fylle litt kan kanskje være en idé. Jeg tenker på PL400. Du kan kanskje prøve på to plater først, og se hvordan det ser ut til å fungere.
Ellers kan kanskje et klikkgolv-laminat med en passende overflate (stein, fliser, tre det finnes jo mange utseender) være mulig å lime fast. De pleier vel å være 6-8 mm tykke omtrent ...
Bare noen ville ideer ...
Ellers kan kanskje et klikkgolv-laminat med en passende overflate (stein, fliser, tre det finnes jo mange utseender) være mulig å lime fast. De pleier vel å være 6-8 mm tykke omtrent ...
Bare noen ville ideer ...
Vi har til slutt bestemt oss for teppe, skal kjøpes inn i løpet av uken.
Det jeg var absolutt mest tvilende til er nettopp planhet på fliser, den erfaringen jeg har er at de ikke er absolutt plane, og jeg ville jo som sagt ikke bygge mer på høyden. Trappen er også nymalt, og orker ikke med å bytte ut listene.
Takk uansett for alle synspunktene.
/ Fredrik
Det jeg var absolutt mest tvilende til er nettopp planhet på fliser, den erfaringen jeg har er at de ikke er absolutt plane, og jeg ville jo som sagt ikke bygge mer på høyden. Trappen er også nymalt, og orker ikke med å bytte ut listene.
Takk uansett for alle synspunktene.
/ Fredrik
Hei på dere!!
Kaldt!! er min første tanke når jeg hører klinker !!!
Så bygger det nesten 1cm uten lim, 30*60 plater pleier å være tykke og som du sier, de pleier å være enten litt konkave eller konvekse, så uten fix finnes risikoen for at det kan sprekke
Kaldt!! er min første tanke når jeg hører klinker !!!
Så bygger det nesten 1cm uten lim, 30*60 plater pleier å være tykke og som du sier, de pleier å være enten litt konkave eller konvekse, så uten fix finnes risikoen for at det kan sprekke
Klikk her for å svare