Har montert platetak (TP20) med bondeskruer som det skal. De er jo derimot for lange og har gått gjennom lekter samt at de stikker ut der skjøtene er skrudd også. Jeg skulle gjerne kappet disse da de er forstyrrende som de er nå.
Har dere noen tips på hvordan man enklest kapper dem? Det er jo litt trangt å komme til noen steder.

Tigersag burde være enklest,

Dessverre kommer jeg ikke til med en tigersag. Vil ikke ha noen merker på undersiden av plåt eller lekter.

Det er bare lekter liggende på bjelkene som er oppe i taket, ikke noe råspont eller lignende.

Jeg vil helst ha av skruene helt mot plåten, men kanskje ikke går å ta av dem såpass nærme.

Grillen Grillen skrev:
Dessverre kommer jeg ikke til med en tigersag. Vil ikke ha noen merker på undersiden av plåt eller lekter.

Det er bare lekter liggende på bjelkene som er oppe i taket, ikke noe råspont eller lignende.

Jeg vil helst ha av skruene helt mot plåten, men kanskje ikke går å ta dem av såpass nær.
Boltsaks? Alternativt kraftig avbitertang?

R
Bytt til kortere uten borrehode

R rävlyan skrev:
Bytt til kortere uten borhode
Ville fungert om jeg ikke hadde montert alt allerede

Får prøve med en grov avbitertang der jeg kommer til. Men finnes noen som er vanskelige å komme til fra siden, og der går jeg bet med en avbitertang.

R
Du kommer nok ikke til å kunne bite av, de er bra harde
Hvor har du hatt for skrue, med borrespiss, da er hullet i treet nesten litt stort for korte uten bor.
kanskje om du finner en montasjeskrue som er litt grovere, jeg er tvilsom om de finnes med pakning

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.