Hei
Jeg ønsker tips om hvordan man enklest kan skjære bort en bit fra bordkledningen, holder på å sette inn noen ventiler og hadde masse arbeid med å sage bort bitene som satt i "veien" for lokket etter hullsagingen. Jeg forsøkte med japansag, men laget hakk i den nærmeste planken (det er tett mellom plankene i det ytre laget), prøvde også med stemjern, men det gikk dårlig. Det som fungerte best var å late som om sirkelsagen min var en senkesag, men det føltes mindre trygt. Har tre ventiler igjen som skal opp i morgen, og håpet på å få noen tips.
MVH
Finsnekkeren

Hvor stort hull skal du lage? Det finnes store (billige) hullsager.

Fein mastercut/supercut! Superdyr men veldig bra!

Dere misforstår, jeg har boret hullet med hullsag, men hullet er rundt, men ventildekselet er jo firkantet og litt større, så jeg skal jo kappe av fôrbrettet over og under hullet for å kunne sette ventildekselet mot det indre laget av fôret, er dere med?
Jeg vet at Feinmaskinen ville fungere, men for mye penger.
F....
brettet er 145x22

Aha nå er jeg med. En dremmel med de store kaphjulene kanskje.

Eller sirkelsaga likevel. Kan du ikke stille kappedybden på din? Det kan jeg på min, og jeg har gjort lignende ved å stille kappedybden ca. 1 mm mindre enn planken. Tipset er dog å sette en type stopp så man ikke risikerer å kappe for langt.

Jo jeg kan stille kappedybden, men problemet er at den tilgrensende planken er bare noen centimeter unna, så jeg må kjøre inn saga rett ovenfra, noe som gjør det hele litt halvlskummelt, dessuten halvligger jeg på en kraftig skråstilt stige og har vanskelig for å styre inn bladet på linjen.
f.....

Jeg tester med stickisen.....
F... :P

eller en rund ventil.......... ::)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.