Jeg kommer til å måtte kutte et stort antall finerte plater i mindre biter, typ 100x50mm. Platene er ca 3 mm tykke med finer av lønn på begge sider. Det er viktig at det blir fine snitt og ikke noen fliser eller lignende i kantene hverken på over- eller undersiden. "Eksakte" mål +-1 mm. Ingen etterbehandling som sliping eller lignende skal kreves.
Hva bruker man for sag til dette? Kan man legge flere plater på hverandre og sage samtidig for å spare tid? Det gjelder over hundre plater totalt.
Om jeg ikke skal gjøre det selv, hvilken type bedrift kan jeg kjøpe jobben av? Møbelsnekkeri? Gjerne tips på hva man skal google etter eller om noen kjenner til en bedrift eller privatperson i eller omkring Örebro län.
Hva bruker man for sag til dette? Kan man legge flere plater på hverandre og sage samtidig for å spare tid? Det gjelder over hundre plater totalt.
Om jeg ikke skal gjøre det selv, hvilken type bedrift kan jeg kjøpe jobben av? Møbelsnekkeri? Gjerne tips på hva man skal google etter eller om noen kjenner til en bedrift eller privatperson i eller omkring Örebro län.
En offerskive under og så en bra håndsirkelsag på skinne løser dette, men det kommer ikke til å være superraskt. Raskere blir det med bordsag som du bygger en slede til. Uansett hvilket du velger, trenger du å ha korrekt sagblad og det må være skikkelig skarpt.
Takk for svar! Hva innebærer korrekt sagblad i dette tilfellet og har du noe eksempel på passende bordsag?S Svante Svenson skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Svante har vel snudd opp og ned på offerskiven, selv en dykksag slår vel for det meste oppover.
Korrekt sagblad, fintannet og skarpt.
Utslag på den ene siden er nesten umulig å unngå.
Fine bordsager har funnes, en liten klinge før den normale som roterer motsatt vei som sager et grunt spor så da holder fibrene sammen.
Protte
Korrekt sagblad, fintannet og skarpt.
Utslag på den ene siden er nesten umulig å unngå.
Fine bordsager har funnes, en liten klinge før den normale som roterer motsatt vei som sager et grunt spor så da holder fibrene sammen.
Protte
Beste svar
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Vannskjæring dukket opp i hodet. Ville blitt et prima resultat men vet ikke hva det kan koste. Billigere enn en premium bordsag uansett.
Korrekt sagblad er fintannet, skarpt som bare det og rent. Jeg har ingen eksempler på passende bordsag. Jeg ville strekt meg til at nesten hva som helst som har gode spor fungerer. Spor som sleden du trenger å bygge skal gli i altså. Uten slede ville jeg sagt at det er håpløst på en bordsag (minst om man ikke skal bruke en formue).G grogg skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Det hadde vært interessant å få vite hva du må betale for det? Jeg er i kontakt med metoden en del i jobben, men da er det serietilvirkede maskindeler, så har ikke så god følelse for prisen for litt trepuslespill 
Klikk her for å svare