Hei
Holder på og renoverer kjøkkenet. Har byttet gipsen på veggene og satt opp noen nye stendere for å henge skinnen (ikeas) på. Når det var på tide å montere skinnen for overskapene, innså jeg at den øvre stenderen som fantes fra før satt 20-30 cm for lavt.
I stedet for å fjerne hele platene, tok jeg multiverktøyet og sagde av platene 2/3 opp og monterte en ny stender og skrudde så tilbake den gjenværende platedelen.
Tanken nå er om jeg har gjort en feil, finnes det noen ulempe med dette? Platenes styrke burde jo forringes når man kapper dem, selv om jeg har satt flere skruer på begge sider av "snittet".
Noen tanker om dette?
Holder på og renoverer kjøkkenet. Har byttet gipsen på veggene og satt opp noen nye stendere for å henge skinnen (ikeas) på. Når det var på tide å montere skinnen for overskapene, innså jeg at den øvre stenderen som fantes fra før satt 20-30 cm for lavt.
I stedet for å fjerne hele platene, tok jeg multiverktøyet og sagde av platene 2/3 opp og monterte en ny stender og skrudde så tilbake den gjenværende platedelen.
Tanken nå er om jeg har gjort en feil, finnes det noen ulempe med dette? Platenes styrke burde jo forringes når man kapper dem, selv om jeg har satt flere skruer på begge sider av "snittet".
Noen tanker om dette?
Nei ingen risiko, bare om skjøten kommer synlig og du trenger å sparkle så kan det bli kjedelig om man ikke lykkes med sparklingen..R blind80 skrev:Hei
Holder på og renoverer kjøkkenet. Har byttet gipsplater på veggene og satt inn noen nye stendere å henge skinnen (Ikeas) på. Når det var på tide å montere skinnen for overskapene så innså jeg at den øvre stenderen som fantes fra før satt 20-30 cm for lavt.
I stedet for å ta bort hele platene så tok jeg multiverktøyet og sagde av platene 2/3 opp og monterte en ny stender og skrudde så tilbake den gjenværende platedelen.
Funderingen er nå om jeg har gjort meg bort, finnes det noen ulempe med dette? Platenes styrke burde jo svekkes når man kapper dem selv om jeg har satt flere skruer på begge sider av "snittet".
Noen tanker rundt dette?
Klikk her for å svare