Man må pensle mange ganger.
 
Så grunmale og ferdigmåle med et lite sminkespeil så man ser at det dekker.
 
L Leaff skrev:
Løfter tråden igjen da jeg undrer det samme...
Ja. Gjerne flere ganger der oljen rekker å herde mellom gangene.
Det man ønsker er at vann ikke suges inn, og dette skjer via de samme kapillærene som suger oljen. En olje som herder fungerer både slik at vannet ikke fester seg og som propp i kapillærene.
 
Når jeg har byttet panel har jeg skrudd fast en planke/regel i underkanten som støtte, dvs ikke kappet i etterkant. Oljing/grunning blir bedre/enklere/raskere. Men det avhenger også av hvordan det ser ut i den øvre enden av panelet som byttes (midjebrø, bare inn under takutstikk m fl), hvilken presisjon som trengs.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.