Jeg har et vindu på soverommet, ca 80x50 som vi ikke har noe nytte av. Nå skal jeg renovere og ønsker vegg i stedet for vindu. Samtidig vil jeg ikke helt fjerne vinduet da det blir et unødvendig stort prosjekt, men dekke det innenfra med plate og tapet. Hvordan gjør jeg for å unngå problemer med eventuell kulde og fuktighet? Ifølge ChatGPT skal man isolere og deretter dekke helt tett med plast, så på med platemateriale. Jeg vil gjerne dobbeltsjekke med ekspertisen om det er så enkelt eller om ytterligere tiltak kreves!
Om man ønsker mørkt utvendig slik at ikke isolasjonen synes, så høres det ut som platemateriale eller papp ikke er bra mot ruten innenfra (organisk), kan man sette for eksempel mørkmalt gips, eller har dere andre forslag?
Om man ønsker mørkt utvendig slik at ikke isolasjonen synes, så høres det ut som platemateriale eller papp ikke er bra mot ruten innenfra (organisk), kan man sette for eksempel mørkmalt gips, eller har dere andre forslag?
Hei og velkommen til Byggahus
Jeg tenker at det er lett å skive over et vindu eller en døråpning og så tapetsere om rommet, betydelig vanskeligere blir det kanskje å komme seg ut av rommet i en nødsituasjon hvis rømningsveien er blokkert.
Jeg tenker at det er lett å skive over et vindu eller en døråpning og så tapetsere om rommet, betydelig vanskeligere blir det kanskje å komme seg ut av rommet i en nødsituasjon hvis rømningsveien er blokkert.
Klikk her for å svare