Mikael_L
N noupe skrev:
Ser jo ut som gips så det er bare å åpne opp og se inn
Jeg synes det ser ut som murstein der inne, evt. lettbetongblokker.

edit:
hehe, du rakk det før selv. :)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jeg synes det ser ut som murstein der inne, ev lettbetongblokker.
Akkurat, skrev det i innlegget etter, :) ja det er jo stein. Men som sagt, vil man vite må man åpne opp et rimelig hull som man ved behov må fylle igjen og så pusse/gipse eller hva han har tenkt å gjøre etter han uansett har fjernet steinene.

P Pagheen skrev:
Den høyre føles litt mer hul ved banking enn den andre. Banket bort en bit av stenen på den venstre ifølge bilde.

Dekorasjonsstenen skal bort uansett.
Naboen svarer fortsatt ikke ved banking.
Ser det ut så der lærer det trolig være bærende på et vis av noen grunn.
Det klødde i fingrene og dekorstenen var uønsket, altså?

Et rimelig hull påvirker ikke eventuell bæreevne, alternativt får man bore inn og sette inn et billig optisk kamera (finnes for noen hundrelapper som duger for formålet).

Fotografen Fotografen skrev:
Ser det ut så der lærer det trolig være bærende på noe vis av en eller annen grunn.
Det klødde i fingrene og dekorsteinen var uønsket, altså?
Ja, dekorsteinen skal vekk. Tenkte å bygge en plassbygd hylle mellom utstikkerne, men merket at de ikke fantes med på originaltegningen til min store forbauselse.

N noupe skrev:
Et rimelig hull påvirker ikke ev bæreevne, alternativt får man bore inn og stoppe inn et billig optisk kamera (finnes for noen hundrelapper som duger for formålet).
Hva skal jeg se etter?

P Pagheen skrev:
Vad ska jag kolla efter?
For å se om der er noen installasjoner (ventilasjon, VA eller annet). Er det tomt så er jo eneste spørsmålet om det skulle være en bærende rest av en ukjent grunn. Om ingen her på forumet kan avfeie det så er det vel å ta inn en konstruktør for en time som lett bør kunne avgjøre det.

• Liker
Pagheen
  • Laddar…
Ser det ikke ut som at det er puss med hvit farge og deretter fliser på det? I så fall kan vel ikke pelarene være nybygde? Eller ser jeg feil?

A Andreas12345 skrev:
Ser det ikke som at det er murpuss med hvit farge og så fliser på det? I så fall kan vel ikke søylene være nybygde? Eller ser jeg feil?
Spørsmålet er egentlig bare om man kan fjerne dem.

N noupe skrev:
For å se om der er noen installasjoner (ventilasjon, VA eller annet). Er det tomt så er jo eneste spørsmålet om det skulle være en bærende rest av noen ukjent grunn. Om ingen her på forumet kan avfeie det så er det vel å ta inn en konstruktør for en time som lett bør kunne avgjøre det.
Burde ikke dette synes i tegningen?

Hva er det som sier at tegningen er korrekt og oppdatert? Det kan være endret etterpå, eller så ble det ikke gjort etter tegningen...

Fotografen Fotografen skrev:
Hva er det som sier at tegningen er korrekt og oppdatert? Det kan være endret etterpå, eller så ble det ikke gjort etter tegningen...
Det er vel sant. Får sjekke med naboen i morgen og ellers titte på innsiden. Kommer tilbake med resultat.

• Liker
noupe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.