Skal isolere min innglassede uteplass. Bl a. på innertaket på den uisolerte loftet. Der ligger nå 45x75 regler med en spennvidde på 180 cm og cc60. Jeg skal opp til totalt 220 cm isolering. Kan man bygge på 75-reglene med ytterligere 145 cm på de gamle med utsaging og innfesting på eksisterende tverrgående bjelker. Eller skal man legge 145-erne på "tvers" med cc60?
Skjønner ikke helt, er det et tak du skal isolere som du kommer til fra et loft?V Vilseiviken skrev:Skal isolere mitt innglassede uterom. Bl à på himlinga på den uisolerte loftet. Der ligger nå 45x75 regler med en spennvidde på 180 cm og cc60. Jeg skal opp til totalt 220 cm isolering. Kan man bygge på 75-reglene med ytterligere 145 cm på de gamle med utskjæring og forankring på eksisterende tverrgående bjelker. Eller skal man legge 145-ene på ”tvers” med cc60?
Bilder hjelper å forstå
Hytta har en kaldloft der isolasjonen for boligdelen ligger på oversiden av innertaket. Over den innglassede vinterhagen finnes det ingen isolasjon i det hele tatt. Der er hensikten å isolere 20 cm og deretter legge et gulv og bruke området til kaldlager. Problemet er at regelverket akkurat der (70 mm) blir for svakt å gå på. Jeg er ute etter å øke bæreevnen på det kommende loftsgulvet.
Klikk her for å svare