Har ikke bestemt meg for om jeg skal male veggene i vaskerommet i kjelleren, eller om jeg skal fliselegge veggene.

Veggene har ikke blitt drenert på veldig lenge, det finnes ingen indikasjoner på fukt akkurat i vaskerommet men i visse andre rom nede i kjelleren spesielt mot yttervegg.

Hvis det er greit å fliselegge, hva skal jeg tenke på angående forarbeid på veggene, de er ganske ujevne og vil ha tips på hva jeg kan gjøre for å få veggene så jevne som mulig. Hvis man nå legger puss på veggene hvordan skal jeg gjøre for å få det så jevnt som mulig.

Sist redigert:
Så lenge man ikke bruker fuktsperre bak flisene, burde vel ikke eventuell fukt utenfra være noe problem? Kan vel i så fall "puste" gjennom fugene? Har man fuktsperre, er vel ellers risikoen at fukt samler seg bak fuktsperren, som da kan løsne og flisene "buler ut".

http://www.bkr.se/branschregler/branschregler2007.pdf (se side 7)

For å pusse jevnt bruker man en lang planke for å dra pussen jevnt med. Eventuelt må du kanskje banke ned den gamle pussen først.

Hvis du maler, bør du kanskje bruke en type pussfarge, hør med fargehandleren. Plastmaling burde jo gi samme problem som en fuktsperre.

Dette er bare mine erfaringer fra vårt hus der flisene har løsnet, ifølge takstmannen sannsynligvis på grunn av fuktsperre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.