É
Jeg skal ha en rett trapp mellom trestolpen og leca-veggen som kommer om en måned. Hvordan gjør jeg penest/enklest veggen som vil gå sammenhengende i to etasjer? For å unngå sprekker.

Overflaten skal være gips. Etasjen over er tenkt trestamme med osb+12mm gips. Underetasjen tenkte jeg å lime fast en gipsplate med gipsmørtel (etter å ha lest om det i andre tråder her).

1.
Bør jeg glemme å ha en sammenhengende vegg og i stedet la gipsplatene møtes ved tre/leca og så sette en dekklist over?

2.
Eller kan jeg få det sprekkfritt så lenge jeg lar mellombjelkelaget få godt med støtte mot leca-muren på mange punkter? Enklest da er jo å ha en stående plate nede og en i overetasjen, men er det bedre å sørge for at skjøten havner høyere eller lavere ned i stedet for akkurat ved overgangen mur/tre? (Mer arbeid).

Betongmur under bygging med trestolper og plater stablet inntil. En stol ved siden av og en svart plastsekk i hjørnet.

Det vil ikke være en designtrapp eller en sentral plass i huset, noe som taler for en dekklist. Men lurer likevel på hvilke muligheter som finnes når jeg bygger nytt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.