Fint at du deler med deg! Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor det er så store rom. Har du et slott eller en herregård?
Den som har tenkt seg en liten enkel hjemmelaget kjeller, må ikke bli motløs nå. Det er jo også en brukbar variant.

A
N NOP skrev:
Har noen sagt at leca holder for jordtrykket? Jeg fikk vite at det eneste som gjelder er armerte fundablokker eller støpt armert betong.
Vi la tegl på formen til taket, fuget og støpte betong oppå. Raskt, enkelt og uten vondt i nakken. :)
Ingen problemer å bygge jordkjeller med Leca, finnes til og med ferdige guider fra produsentene på nettet.

Et halvsirkelformet hvelv er nok ingen problem, men en loddrett vegg er kanskje en annen sak? Har for meg at de byggeinstruksjoner fra produsent av Leca er nettopp runde hvelv?

• Liker
Huddingebo
  • Laddar…
A
N NOP skrev:
Et halvsirkelformet hvelv er nok ingen problem men en loddrett vegg er kanskje en annen sak? Har for meg at de byggeinstruksjoner fra produsent av Leca er nettopp runde hvelv?
Det stemmer jo, men korrekt armert med bistål, så kan man vel bygge kjellervegger med Leca? Jeg innser dog at det er litt mer komplisert enn mitt raske svar, men om veggene og hvelvbuen gir hverandre korrekt støtte, så kan det vel ikke være et problem?

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Hvorfor har du delt opp byggingen i to tråder her på BH?

[lenke]
Det er vel ikke noe rart å starte en egen tråd i stedet for å kapre noen andres?

• Liker
Poontus
  • Laddar…
Humlo
W-O-W!
Hvordan fungerer det med byggetillatelse under jorden? Er det det samme som byggetillatelse over jorden?
Har du kontakter med alle disse som hjelper deg, eller har du fått hyre inn hjelpen?
Jeg kan ikke engang anslå hva noe slikt ville koste å gjøre. :)

A
B BSOD skrev:
Stilig!

Spennende løsning med sandgulvet. Ellers er det jo vanlig med betong i hele platen. Har ofte sett denne løsningen utenlands, men veldig sjelden i Sverige. Hvor mye armerte du under veggene?

Hva slags teglgulv har du valgt ut? Tar gjerne imot tips om leverandør :)
Hei!
Teglet til gulvet har jeg ikke kjøpt ennå, det finnes firmaer som har stilige antikke gulv, men da koster disse 1000-1500 kr m2

Armerte med vennlig matte samt armeringsjern og 100mm betong på det.

• Liker
svengunnar
  • Laddar…
M malg01 skrev:
Det er vel ikke noe merkelig å starte en egen tråd i stedet for å kapre noen andres?
Det ser jeg nå, bildene var lagt inn i en tråd opprettet av en annen bruker.
Beklager!
Gøy med en egen tråd for dette byggverket!

Har TS glemt litiumet sitt nå igjen?

• Liker
Hep og 1 annen
  • Laddar…
Blant det mest vanvittige jeg har sett. Jeg elsker det!

• Haha
Hammarfall
  • Laddar…
Skal vise denne tråden hver gang min kone synes jeg får en gal idé.

• Liker
Papphammar666 og 10 andre
  • Laddar…
Helt fantastisk.

Du MÅ ha en skjult dør fra huset også.

Gir dessuten enda bedre Fritzl-stemning.

/ Hilsener, Fredrik

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
A
T Troberg skrev:
Burde funke som tilfluktsrom også...
Jepp

T Tornhill 2 skrev:
Helt fantastisk.

Du MÅ ha en skjult dør fra huset også.

Gir dessuten enda bedre Fritzl-stemning.

/ Hilsener, Fredrik
Eller i det minste en skjult dør mellom man caven og vinkjelleren! Den klassiske med en bokhylle der man drar i en bok hadde jo vært ekstremt kult!! :D:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.