101.560 lest ·
74 svar
102k lest
74 svar
Jordkjeller/vinkjeller
Fint at du deler med deg! Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor det er så store rom. Har du et slott eller en herregård?
Den som har tenkt seg en liten enkel hjemmelaget kjeller, må ikke bli motløs nå. Det er jo også en brukbar variant.
Den som har tenkt seg en liten enkel hjemmelaget kjeller, må ikke bli motløs nå. Det er jo også en brukbar variant.
Ingen problemer å bygge jordkjeller med Leca, finnes til og med ferdige guider fra produsentene på nettet.N NOP skrev:
Det stemmer jo, men korrekt armert med bistål, så kan man vel bygge kjellervegger med Leca? Jeg innser dog at det er litt mer komplisert enn mitt raske svar, men om veggene og hvelvbuen gir hverandre korrekt støtte, så kan det vel ikke være et problem?N NOP skrev:
Allvitende
· Västra Götalands
· 849 innlegg
Hvorfor har du delt opp byggeprosjektet i to tråder her på BH?
https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
W-O-W!
Hvordan fungerer det med byggetillatelse under jorden? Er det det samme som byggetillatelse over jorden?
Har du kontakter med alle disse som hjelper deg, eller har du fått hyre inn hjelpen?
Jeg kan ikke engang anslå hva noe slikt ville koste å gjøre.
Hvordan fungerer det med byggetillatelse under jorden? Er det det samme som byggetillatelse over jorden?
Har du kontakter med alle disse som hjelper deg, eller har du fått hyre inn hjelpen?
Jeg kan ikke engang anslå hva noe slikt ville koste å gjøre.
Hei!B BSOD skrev:
Teglet til gulvet har jeg ikke kjøpt ennå, det finnes firmaer som har stilige antikke gulv, men da koster disse 1000-1500 kr m2
Armerte med vennlig matte samt armeringsjern og 100mm betong på det.
Allvitende
· Västra Götalands
· 849 innlegg
Har TS glemt litiumet sitt nå igjen?
Helt fantastisk.
Du MÅ ha en skjult dør fra huset også.
Gir dessuten enda bedre Fritzl-stemning.
/ Hilsener, Fredrik
Du MÅ ha en skjult dør fra huset også.
Gir dessuten enda bedre Fritzl-stemning.
/ Hilsener, Fredrik