101.558 lest ·
74 svar
102k lest
74 svar
Jordkjeller/vinkjeller
Hvilken energi du har
Har selv vurdert å grave ned en container
Og isolere den!
Men dette var imponerende!
Gøy at det finnes folk som kan bygge!
Noen trenger å google med en gang de skal sette opp en list
Har selv vurdert å grave ned en container
Og isolere den!
Men dette var imponerende!
Gøy at det finnes folk som kan bygge!
Noen trenger å google med en gang de skal sette opp en list
Grave ned en container kan bli veldig feilJ jannebmw skrev:
https://graywolfsurvival.com/2625/why-you-shouldnt-bury-a-shipping-container-for-a-shtf-bunker/
Kult!
Imponerende!! Kan man ane en prepper 
Veldig fint. Jeg har en mindre kjeller. Fikk tak i gammel murstein fra gamle torp. Har laget hyller i kjelleren akkurat.
Bilder viser halvferdig kjeller, men dere ser ideen.
Bilder viser halvferdig kjeller, men dere ser ideen.
Herlig å se kreative mennesker i farta, uten bremseklosser. Lykke til med vinkjøpene (også).A Andreas34 skrev:Hei
Tenkte bare å vise hvordan jeg har laget min vinkjeller, hvis noen har synspunkter til forbedring eller ideer, så kommenter
Gjerne.
har kommet frem til at ikke bruke platonmatte i taket.
Da det blir for tett. du vil oppnå en 70%
luftfuktighet som skal kunne vandre inn gjennom gulv/vegg. Har kun 100mm steinull markisolasjon samt markduk
Samt isodrensplate på vegg samt markduk.
Det blir en oppvarmet (Man Cave) og bassenghus ovenpå, basseng ved siden av, samt 2 stk vinkjellere med inngang fra kjelleren.
Til taket så tok jeg Betongrør til brønner som jeg delte på midten, 100mm markisolasjon samt duk.
Og inne i så blir det tegl på sandgulv samt tegltak og puss på veggene, for å få et så stabilt klima som mulig.
Har 35m merkørrør 4m under mark for innløp til ventilasjon. så luften kjøles om sommeren samt varmes om vinteren. har 3 stk innganger på vent,1 på tunnelen til vinkjelleren (for-kjøling) da tilstøtende rom er oppvarmet. og ett i hver kjeller samt ut-luft i takene.
Har også ledet inn den avkjølte av-luften til min jordkjeller.
Har en bra lenke til hva man skal tenke på når man bygger jordkjeller.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Sender med litt bilder av mitt bygg.
Skriv gjerne kommentarer og ideer.[bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [media] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde]
Mvh Andreas
Snyggt!
Spennende løsning med sandgulvet. Ellers pleier det jo alltid være betong i hele platen. Har ofte sett denne løsningen utenlands, men veldig sjelden i Sverige. Hvor mye armerte du under veggene?
Hva er det for teglgulv du har valgt ut? Tar gjerne imot tips på leverandør
Spennende løsning med sandgulvet. Ellers pleier det jo alltid være betong i hele platen. Har ofte sett denne løsningen utenlands, men veldig sjelden i Sverige. Hvor mye armerte du under veggene?
Hva er det for teglgulv du har valgt ut? Tar gjerne imot tips på leverandør
Helt jævla sprøtt byggverk!! 

Men akk så kult....

Ser ikke at det finnes noen inngang fra man caven til kjelleren, er det noe du åpner opp i etterkant?
Det runde hullet i taket på man caven, er det tenkt å ha en slags spiraltrapp fra bassenghuset og ned eller?
Du får jobbe på nå, dette vil vi jo helt klart se flere bilder av!!
Men akk så kult....
Ser ikke at det finnes noen inngang fra man caven til kjelleren, er det noe du åpner opp i etterkant?
Det runde hullet i taket på man caven, er det tenkt å ha en slags spiraltrapp fra bassenghuset og ned eller?
Du får jobbe på nå, dette vil vi jo helt klart se flere bilder av!!
Har noen sagt at leca holder for jordtrykket? Jeg fikk vite at det eneste som gjelder er armerte fundablokker eller støpt armert betong.
Vi la tegl på formen til taket, fugde og støpte betong oppå. Raskt, enkelt og uten vondt i nakken.
Vi la tegl på formen til taket, fugde og støpte betong oppå. Raskt, enkelt og uten vondt i nakken.