M
Anna_H Anna_H skrev:
Litt Fritzl over det nå, men det blir nok fint :)
Viser seg om noen år hva bunkeren brukes til :crysmile:

• Liker
Andreas34
  • Laddar…
Fy i helvete for et bygg!

Med tanke på at de samme bildene ble publisert for over ett år siden, så er det nok virksomhet i lokalet....

• Liker
Terranova og 1 annen
  • Laddar…
Staffans2000
Anna_H Anna_H skrev:
Lite Fritzl over det nå, men det blir nok fint :)
Lite!
Snart kommer trinetten og køyesengene på plass.

For øvrig er det fenomenalt tenkt. Bruksmulighetene er uendelige. Får bare håpe at det ikke blir et lager med tiden.
Finnes det ikke risikoen for at brunnshalvorna kalver?

Blir lett årets tråd her på BH! (y)(y)(y)

• Liker
  • Wow
Andreas34 og 1 annen
  • Laddar…
Wow!

• Liker
Knight
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
Med tanke på at de samme bildene ble publisert for over et år siden så finnes det nok virksomhet i lokalet....
Nja ikke helt har stått litt stille en stund :)

• Liker
Method Man
  • Laddar…
A Andreas34 skrev:
Takk, frua var ikke hjemme og stoppet meg denne gangen.
Hun sier at det alltid pleier å gå galt når jeg skal gjøre noe
Hvor lenge var hun borte? Det der tror jeg ikke du gjorde på en helg.

• Liker
Papphammar666 og 3 andre
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Eller neste års?
Har det skjedd noe siden disse bildene? [lenke]
Har tegl i innervalvene og begynt med strømmen.
Forstår at ikke Roma ble bygd på en dag

A
C camaro1969 skrev:
en fundering som dyker opp..

drenering/dagvann eller hva det kalles..

er det den svarte trommen dette ledes til og deretter skal pumpes ut gjennom?

eller hvordan ledes vann bort?
Det stemmer det er en tromme til drenering.
Som heldigvis er det kun sand hele veien så sannsynligvis vil den ikke brukes :D

• Liker
camaro1969
  • Laddar…
A
A Andreas34 skrev:
Hei
Tenkte bare vise hvordan jeg har laget min vinkjeller, hvis noen har innspill til forbedring eller idéer, så kommenter
Gjerne.
Har funnet ut at man ikke skal bruke platonmatte på taket.
Da det blir for tett. Du vil oppnå en 70%
luftfuktighet som skal kunne vandre inn gjennom gulv/vegg. Har kun 100mm steinull markisolering samt markduk
Samt isodrän-plate på vegg samt markduk.

Det blir en oppvarmet (Man Cave) og bassenghus oppå, basseng ved siden av den, samt 2 vinkjellere med inngang fra kjelleren.
Til taket så tok jeg betongrør til brønner som jeg delte på midten, 100mm markisolering samt duk.
Og inne i blir det tegl på sandgulv samt tegl tak og puss på veggene, for å få et så stabilt klima som mulig.
Har 35m markrør 4m under mark for inntak til ventilasjon. slik at luften kjøles om sommeren samt varmes om vinteren. har 3 innganger på vent,1 på tunnelen til vinkjelleren (for-kjøling) da tilgrensende rom er oppvarmet. og ett i hver kjeller samt ut-luft i takene.
Har også ledet inn den kalde fra-luften til min jordkjeller.
Har en bra lenke til hva man skal tenke på når man bygger jordkjeller.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Sender med noen bilder av mitt bygge.
Skriv gjerne kommentarer og idéer.[bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [media][bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde]
Mvh Andreas
H Hank_Ö skrev:
Hvor lenge var hun borte? Det der tror jeg ikke at du gjorde på en helg.

Sist redigert:
  • Liker
pythea
  • Laddar…
A
A Andreas34 skrev:
Hei
Tenkte bare vise hvordan jeg har laget min vinkjeller, hvis noen har synspunkter til forbedring eller ideer, så kommenter
Gjerne.
har kommet fram til å ikke bruke platonmatte på taket.
Da det blir for tett. du vil oppnå en 70%
luftfuktighet som skal kunne vandre inn gjennom gulv/vegg. Har kun 100mm steinull markisolasjon samt markduk
Samt isodränskiva på vegg samt markduk.

Det blir en oppvarmet (Man Cave) og bassenghus oppå, basseng ved siden av, samt 2stk vinkjellere med inngang fra kjelleren.
Til taket så tok jeg betongrør til brønner som jeg delte på midten, 100mm markisolasjon samt duk.
Og inne i så blir det tegl på sandgulv samt tegltak og puss på veggene, for å få et så stabilt klima som mulig.
Har 35m markrør 4m under jord for inntak til ventilasjon. slik at luften avkjøles om sommeren samt varmes om vinteren. har 3stk innganger på vent,1 på tunnelen til vinkjelleren (for-kjøling) da tilgrensende rom er oppvarmet. og en i hver kjeller samt ut-luft i takene.
Har også ledet inn den avkjølte fra-luften til min jordkjeller.
Har en bra lenke til hva man skal tenke på når man bygger jordkjeller.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Sender med litt bilder av mitt bygg.
Skriv gjerne kommentarer og ideer.[bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde]
Mvh Andreas

A
Det der er galskap! Alle mine prosjekter, til og med mine prosjektidéer blekner når jeg ser det, fantastisk!

• Liker
Thomas.M og 4 andre
  • Laddar…
Excel
Mektig, liker når man går all in og gjør det ordentlig. Årets byggahus prosjekt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.