Magnus E K
Vanskelig å tenke meg at det skulle trenges noe mer enn panelet, eller engang den. Finnes jo garasjer der veggene ikke er kledd i det hele tatt, men hvor man ser reisverket innenfra.

• Liker
roggabear
  • Laddar…
R roggabear skrev:
Kommer også til å fikse ventilert luftspalte i veggen ved å bore hull i svillen, skrått nedover ut gjennom ytterpanel. Setter kobbernett eller monteringsbånd over hullene som blir i ytterpanelet for å hindre mus fra å komme inn der. Skjærer ned den nåværende vindsperren og skrur deretter 22 mm bord i vinkelen mellom veggregel og ytterpanel, og så stifter jeg vindsperre på innsiden av bordene så en 22 mm ventilert luftspalte oppnås. Tror det kan være bra å få til ventilasjon av veggen.
noen som har gjort noe lignende inngrep for å sikre godt ventilert luftspalte?
Risikerer jeg problemer med inntrengende fuktighet hvis jeg borer ventilasjonshull gjennom fasaden rett over svill?

holder på å spikre lekter mot ytterpanel for å få en ca 25 mm luftspalte. Spikrer deretter vindsperre på innsiden av lektene. Innenfor sperren kommer så isolasjonen.

• Veggen og gulvet er i trekonstruksjon med synlig isolasjon. Det er tegn på fuktighet og mugg nederst ved veggen nær hjørnet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.