Hei! Jeg er midt i renoveringen av skjermtak som på sikt skal glases inn. Vil gjerne legge en tynn isolasjon i taket for å hindre varmetap på svale kvelder. Men er usikker på om det er hensiktsmessig og hvilket materiale som i så fall er best.

Ca halve uterommet er under en balkong som holdes oppe av en limtredrager (til venstre i bildet). Setter jeg et isolert tak der, er jeg redd for at fukt fra kondens skal forårsake problemer. Planen er å sette et innertak av finsågade bord med litt mellomrom mellom hver bord slik at luft kommer inn. Men om jeg isolerer vil jeg jo få det tett. Kan steinullplater være hensiktsmessige her? Eller er det en dårlig idé å isolere der?

Den ytre delen av taket har en glipe der luft kan komme inn.

/Daniel
 
  • Skjermtak under renovering med synlige trebjelker og trebord, delvis under en balkong. Et område for planlagt innertak med ventilasjon.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.