Jeg var ikke helt sikker på at imp var nødvendig, tenkte legge vanlige lekter. Men rett før jeg påbegynte byggingen kom styrtregnet sent på sommeren og når jeg så hvor fuktige platene ble bestemte jeg meg for imp.
Jeg har aldri hørt om at treverket begynner å stinke?
Heldigvis har jeg godt med ventilasjon da 🫡
Jeg har aldri hørt om at treverket begynner å stinke?
Heldigvis har jeg godt med ventilasjon da 🫡
Fuktigheten kommer fra bakken under platene. Derimot var det jo monsunmye regn som kom i perioden da jeg merket at platene ble fuktige.
Nja, jeg tror ikke at dreneringen rundt vinterhagen er optimal. Det er jo bare en betongkloss rundt hele rommet som man typisk har bygd veggene på, tror jeg. Deretter fylt med sand innenfor klossen. Det var ikke bygd fra starten for å ha et gulv.
Det var derfor jeg raskt forlot ideen om parkett/heldekkende matte.
Nja, jeg tror ikke at dreneringen rundt vinterhagen er optimal. Det er jo bare en betongkloss rundt hele rommet som man typisk har bygd veggene på, tror jeg. Deretter fylt med sand innenfor klossen. Det var ikke bygd fra starten for å ha et gulv.
Det var derfor jeg raskt forlot ideen om parkett/heldekkende matte.
Om det er minste risiko for at gulvet blir fuktig nedenfra, bør du ikke bruke trykkimpregnert virke i bjelkelaget. Det er et kjent problem på hus fra 80-tallet da uisolert plate på mark ble brukt med trykte lekter som blir fuktige, mugner med en giftig og sterk lukt. Etter noen timer får man hodepine.
Klikk her for å svare