Hei,
Vi er i ferd med å bytte våre innertak. Vi har revet ned de gamle takene som bestod av spent vev og reglet opp med for huntonit takplater. Nå lurer vi på om vi skal legge i en femmer isolasjon mellom stenderne. Isolasjonen vil da havne under den eksisterende dampsperren. I dag sitter det modulbygde isolasjonskassetter mellom takstolene som er vanskelig å fjerne hvis man skulle ønske å flytte dampsperren under den nye isolasjonen.
Kan det oppstå problemer hvis man legger en femmer isolasjon under eksisterende dampsperre?
Er det verdt bryet å legge på ekstra isolasjon?
Huset er et enetasjes trehus fra 1974 med flatt tak. Det er ganske dårlig isolert.
Anna