Hei,

Vi er i ferd med å bytte våre innertak. Vi har revet ned de gamle takene som bestod av spent vev og reglet opp med for huntonit takplater. Nå lurer vi på om vi skal legge i en femmer isolasjon mellom stenderne. Isolasjonen vil da havne under den eksisterende dampsperren. I dag sitter det modulbygde isolasjonskassetter mellom takstolene som er vanskelig å fjerne hvis man skulle ønske å flytte dampsperren under den nye isolasjonen.

Kan det oppstå problemer hvis man legger en femmer isolasjon under eksisterende dampsperre?
Er det verdt bryet å legge på ekstra isolasjon?

Huset er et enetasjes trehus fra 1974 med flatt tak. Det er ganske dårlig isolert.

Anna
 
Generelt sier man jo at sperren skal sitte så nærme varme siden som mulig og høyest 1/3 av veggens totale isolasjon inn i veggen.

Så i ditt tilfelle burde det ikke være et problem å feste på en 45a og isolere mellom før du spikrer opp huntoniten. Men det avhenger jo som sagt av hva du har oppå.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.