Robert 75 skrev:
Var selv inne på å skru først bare for å kunne endre om noe ble feil og dessuten lett å få tak i skruer. Da jeg ville ha så smal luftspalte som mulig mellom mur og stålregel, innså jeg ganske raskt at jeg aldri ville kunne skru på innsiden. Dessuten var det denne metoden som bygghandleren foreslo. Men for meg fantes det bare et alternativ for å få det til å feste, med tang.
Kontakten ble at det gikk riktig fort, sitter bra og dessuten busenkelt i stedet for å holde i alt og samtidig forsøke å få en skrue til å bore og dra i stålregelen.

Er du nøye fra begynnelsen, så velg nittangen, så rekker du begge deler... ;)
Jeg fikk rådet å skru fra 'utsiden', det ville bli så liten forskjell i tykkelse der skruhodene havnet at det ikke ville merkes når man har skivet.
Om det funker i praksis vet jeg ikke. :) Men tangen ser klart kjøpsverdig ut.
Få se om det ikke kan bli en prosjekttråd når det starter opp.

FredrikR skrev:
Jeg fikk rådet om å skru fra 'utsiden', det skulle bli så liten forskjell i tykkelse der skruene havnet at det ikke ville merkes når man skiver.
Om det fungerer i praksis vet jeg ikke. :) Men tangen ser klart kjøpsverdig ut.
Få se om det ikke kan bli en prosjekttråd når det starter opp.
Jo, visst skal man skru fra "utsiden". Det jeg mente var at jeg ikke ville komme til med å sette skruen på "utsiden" på innsiden av skinnen da jeg bare har 25-30mm til lecamuren. Visst kan det ha gått å skru "utenfra" på utsiden av skinnen og "innenfra" på innsiden (mot lecamuren) av skinnen. Solklart...? ;)
Derav forsøket med tangen, som gikk bra.

Bygger man en "vanlig" innervegg er dette ikke noe problem da man kommer til med å skru "utenfra" på begge sider av skinnen.

Robert 75 skrev:
Jo, visst skal man skru fra "utsiden". Det jeg mente var at jeg ikke skulle komme til å sette skruen på "utsiden" på innsiden av skinnen da jeg bare har 25-30mm til lecamuren. Visst kunne det ha gått å skru "utenfra" på utsiden av skinnen og "innenfra" på innsiden (mot lecamuren) av skinnen. Solklart...? ;)
Derav forsøket med tangen, som falt godt ut.

Bygger man en "vanlig" innervegg er dette ikke noe problem da man kommer til å skru "utenfra" på begge sider av skinnen.
Mente/rådet var motsatt, skru fra innsiden/der man kommer til. :)
Skal bygge så lite at ikke platene påvirkes merkbart.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.