2.145 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Innvendige vegger på eksisterende gulv i kjeller
Jeg skal flytte et par innervegger i kjelleren. Kjelleren er innredet selv om det ikke er soverom. Det ligger i dag et laminatgulv oppå en dampsperre over hele gulvet, og en innervegg står på dette gulvet. Nå som jeg river, vurderer jeg å sage opp gulvet der den nye veggen kommer, og sette veggen på stålstender mot betongen. Finnes det noen risiko med det? Er det bare unødvendig, og bør man beholde hele gulvet? Det er ikke usannsynlig at jeg vil legge nytt gulv i et av de nyskapte rommene innen fem år. Takknemlig for noen meninger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Du kanskje skal være forsiktig så du ikke går gjennom plastfolien/dampsperren bare.
Ikke helt lett kanskje...
Om innveggene har stått oppå laminatgulvet hittil blir det vel ikke verre om de gjør det fremover også?
Ikke helt lett kanskje...
Om innveggene har stått oppå laminatgulvet hittil blir det vel ikke verre om de gjør det fremover også?
Det skjønneste ville jo vært å sette veggene på gulvet. Men siden jeg antagelig kommer til å bytte gulv i et av de nye rommene, blir det enklere å sage opp nå. Det får nok bli sånn. Får se til å reparere dampsperren.
Klikk her for å svare