Det går an å skruve fast lekter nedover i gulvet samt i overkant der det er en firkantprofil, hvilket gjør at skruene aldri synes. Når vi isolerer containere bruker vi oss av 45x45 trelekt med 50mm EPS-styrofoam og en 12mm kryssfiner på vegger og i taket. Containere med åpningsbar side har lavere takhøyde fordi de er ekstra forsterket, men jeg vet ikke om du trenger å gjøre det når den skal stå på samme sted hele tiden.

MathiasS skrev:
Plåt, isolasjon, trestendere, plast....... Kommer til å mugne fint i den isolasjonen som burde ha blitt montert utenpå....
Gammel tråd å sitere i, men jeg kjører likevel.. :)

Jeg forstår helt hvordan du resonnerer angående kondens og fukt som kan føre til mugg og rust til slutt..

Men jeg har tenkt over hvordan de "profesjonelt isolerte" containerne som selges klarer seg fra disse problemene.
De som selges isolert med 30mm cellplast og kryssfiner innvendig?
Kan de noe som vi ikke kan?

Holder selv på å gjøre i stand en liten 10-fots container, for sikker oppbevaring av vedkløyver, gressklipper og diverse verktøy som kapp/gjæringssag mm..
Vil selvfølgelig ha den kondensfri, og selv om varme i seg selv ikke er en nødvendighet, har jeg funderinger på litt isolasjon..

Før vinteren kommer, vil også noen takstoler bære opp et plåttak, som skal gå ut noen meter og danne "carport" for traktoren... :)

Mvh Andreas

clain clain skrev:
Gammel tråd å sitere i, men jeg kjører på likevel.. :)

Jeg forstår akkurat hvordan du resonerer ang kondens og fukt som kan føre til mugg og rust til slutt..

Men jeg har fundert over hvordan de "profesjonelt isolerte" containere som selges klarer seg fra disse problemene.
De som selges isolerte med 30mm celleplast og plywood innvendig?
Kan de noe som vi ikke kan?

Holder selv på å gjøre i stand en liten 10 fots container, for sikker oppbevaring av vedkløyver, gressklipper og diverse verktøy som kapp-/gjærsag mm..
Vil selvsagt ha den kondensfri, og selv om varme i seg selv ikke er en nødvendighet, har jeg funderinger på litt isolasjon..

Før vinteren kommer vil også noen takstoler bære opp et platetak, som skal stikke ut noen meter og danne "carport" for traktoren... :)

Mvh Andreas
Gjerne noen bilder av sluttresultatet :) . Fundere på et slikt prosjekt. mvh...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.