Har satt opp stålstendervegg med OSB + gips i en kjeller innenfor ytterveggen. Har flere vinduer og alle går opp helt til taket. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kle inn vinduene. Jeg vurderer å sette en trestender i stålskinnen som går over vinduet på bildet nedenfor og deretter kle den med noe listverk. Et annet alternativ er å klippe bort skinnen over vinduet og sette opp en pen listplate over vinduet, i taket i vindusnisjen, og samme type planker rundt om i vindusnisjen samt en vindusbrett.
Jeg har ikke begynt i min kjeller ennå, men har samme vindu, jeg ville gått for alternativ 2, da blir jo karmen likt stor rundt omkring, og det ser nok best ut.
Når jeg bygger min kjeller vil jeg skråstille sidene, det gjør veldig mye for lyset, hvor mange grader det skal være vet jeg ikke, det skråstilte slipper ikke bare inn mer lys, men reflekterer det, så det skal være riktig vinkel, før i tiden kunne nok snekkerne det, nå må man vel Google det.
Vinkelen bør være 10-20 grader. Det er ikke så nøye.
Mener å huske at jeg satte smale masonitremsor (3 mm) bak kledningsbordene i kanten mot vinduet. Vindu nisjene/kledningene var ca 10 cm dype. Det ble bra.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.