Finnes det noen grunn til at du har valgt konsoller og ikke bjelkesko for å feste bjelkene i? Med bjelkesko får du ingen problemer med hvor kraften tas i veggen, og du får en skjult montering siden de ikke stikker ned under bjelkene.
[bild]
En bjelkesko får ikke plass på venstre side, så synes jeg det blir penere med konsoller da den ene vingen på bjelkeskoen vil være synlig/stikke ut.
Jeg hadde plassert en liten mellomlegg inntil veggen. Mellomlegget trenger nødvendigvis ikke være en spikerplate, men det vesentlige er at du får opp regelen noen mm fra konsollen.
Nå er det gjort!
Det knaket ubehagelig i konstruksjonen når jeg skrudde løs skruene noe, i alle fall på den høyre siden. Finnes en del sidepress. Dette oppdaget jeg da jeg skrudde løs skruen i det lille jernet øverst. Da beveget øvre delen av regelen seg 3-4mm sidelengs. Noe å bekymre seg for?
Etterpå skrudde jeg tilbake skruen, men skulle jeg gjort det? I og med at regelen nå er 1-2mm høyere så kommer jo skruehullet like mye høyere opp. Da burde vel skruen trykke regelen ned mot konsollen? Hva tror dere?
Her er i alle fall bilder:
Vinkeljernet øverst. Skruen gikk i uten problem, til tross for at skruehullet var 1mm høyere opp. Unødvendig nedoverkraft på regelen?
Nå flyter den i alle fall. Får inn et papir uten problem ytterst på konsollen!
/Jens
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.