D Dublin skrev:
Men på plantegningen har du jo en innervegg og en trapp nesten der stolpen er. Går det ikke an å flytte stolpen så den blir del av innerveggen (eller er plantegningen ikke aktuell lenger?)?
Nae fra begynnelsen hadde jeg overetasje med litt biljardbord og bar mm :cool: men fikk ikke byggetillatelse for det var nødt til å senke vegglivet. Så nå er det åpen mønehøyde i stedet og en helt åpen flate. Men arbeidsbenken blir nok der likevel som den er tegnet så kanskje kan ha en søyle der.

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Nae ifra starten hadde jeg andre etasje med litt biljardbord og bar mm :cool: men fikk ikke byggetillatelse fordi jeg måtte senke vegglivet. Så nå er det åpen møne i stedet og en helt åpen flate. Men arbeidsbenken blir nok der uansett som den er tegnet så kanskje kan ha en søyle der.
Du skal ikke ha loft over arbeidsområdet likevel? Nå vet jeg ikke hvor mange biler du kommer til å ha der eller hvor mye mekking det vil bli, men oppbevaring er jo gull verdt også i en stor garasje.

D Dublin skrev:
Du skal vel ikke ha et loft over arbeidsområdet uansett? Nå vet jeg ikke hvor mange biler du kommer til å ha der eller hvor mye mekking det kommer til å bli, men lagring er jo gull verdt selv i en stor garasje.
Jeg har kommet på at passende plassering av loft er nok over portene, lettere å montere dem i en flat bjelkelag. Og hvis jeg vil ha løftebukk lengst inn, er den muligheten fortsatt der. Så nå vurderer jeg om man skal mikse 2 forskjellige takstoler. Typ som nedenfor.
Rammeverk de første 5m ved portene, så kryss resten for takhøyden.

Alternativt fortsette tanken med mønebjelke/rammeverksbjelke med takkonstruksjonene. Så bygge et vanlig bjelkelag over portene som man kan henge i takstolene for å slippe søyler.

Diagram av to typer takstoler: saxtakstol øverst og ramverkstakstol nederst, som viser forskjellige konstruksjonsdesign for byggeprosjekter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.