P
Kan det ikke være helling for at vannet ikke skal bli stående på den horisontale bjelken? Uansett så spiller det vel ingen rolle vil jeg si, får bordene tørke så vil de holde ufattelig lenge.

Mulvaden skrev:
Kan det ikke være helling for at vannet ikke skal bli stående på den horisontale regla? Uansett så kvitter det, vil jeg si, får plankene tørke så vil de holde ufattelig lenge.
Jo, sånn er det, men det å ville ha avrenningen mot spilene er det de fleste av oss her synes er merkelig.

P
FredrikR FredrikR skrev:
Jo så er det, men å ville ha avrenningen mot spjelkene er det som de fleste av oss her synes er merkelig.
Om jeg hadde laget avrenning så hadde jeg også valgt spjelkene, der som er så lette å bytte

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
P
Mulvaden skrev:
Om jeg hadde gjort avrenning så hadde jeg også valgt spjælene, de som er så lette å bytte
Vent litt forresten. Sånn ser det jo ikke ut når jeg bygger gjerde…. :) mellomstykke ligger jo mellom stolpene…

Mulvaden skrev:
Vent litt forresten. Sånn ser det jo ikke ut når jeg bygger gjerde… :) mellomleggeren ligger jo mellom stolpene…
Ja, det tenker jeg også gjøre. Men likevel tenker jeg at man vil at fasingen skal helle FRA ribbene INNOVER tomten. Om det ikke er et estetisk spørsmål som jeg ikke forstår meg på.

• Liker
FredrikR
  • Laddar…
P
J jonasandero skrev:
Ja, det tenker jeg også gjøre. Men likevel tenker jeg at man vil at fasingen skal helle FRA ribbene INNOVER tomten. Om det ikke er noen estetisk sak som jeg ikke forstår meg på.
Enig, om du i det hele tatt skal bry deg. Jeg har gjerder som er 20 år pluss hvor jeg ikke har vinklet, kan ikke se noen tegn på råte.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Det kommer jo samle seg en masse bös i lommen mellom bjelke og rekkverksplanke om man gjør som hornbach synes?
Og så liker vi røde ringer her på forumet 😛
Diagram av en konstruksjon med bærende bjelke og gjerdestolpe, med markerte røde sirkler rundt potensielle problemområder der rusk kan samle seg.

• Elsker
FredrikR
  • Laddar…
Så ble det. Lagde en "mal" for å henge opp bjelkene. Enkelt å få alt riktig etterpå. Skrudde utenfra og skjuler skruene med ribbene.

• En oppsatt trestøtte med bjelker på bakken, omgitt av gress og trær. En blå presenning dekker noe i bakgrunnen.
  • Trelagring med bærende horisontale bjelker holdt av vertikale stolper, del av byggeprosjekt i hageomgivelser.
  • En trebitt mall festet til et gjerde for oppheng av bærbjelker, plassert i en hage.
  • Liker
Anna_H og 5 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.