Betongflate på en altan med delvis avflaket overflate og en grønn presenning. Betongens tynn hinne har begynt å løsne etter to dager.

Gjøt på terrassen ca. 5 kvm og blandet selv med tombola i henhold til instruksjonene. Finja Grovbetong på 25 kg sekk direkte fra byggevarehuset.
Overflaten er bordtatt.

Det blir som en tynn hud på betongen, ca. 1 mm tykk som løsner nå etter to dager. Jeg begynte å vanne ca. 4-5 timer etter støpingen og dekket over med presenning.

Jeg har støpt en hel masse tidligere, men har aldri fått noe lignende hinde...

H
vent ikke med å vanne 4-5 timer. du har sikkert behandlet platen en varm dag så har du tatt opp sementen til overflaten som har tørket raskt og sprekker

Vanne samtidig som du støper slutt kun når du behandler overflaten, rett etter begynner du å vanne igjen og dekk overflaten.
alternativt bruk membranherder

Ja, varmt var det jo... Jeg gikk etter med en planke og rev av overflaten, antar at det er det som har dratt opp sement da...

Overflaten under virker imidlertid helt ok, så jeg får bare slipe av litt med stein.

H
anders07 skrev:
Jo, varmt var det jo... Jeg gikk etter med en planke og rev av overflaten, antar at det er det som har dratt opp sement da...

Overflaten under virker dog helt ok så jeg får slipe av litt bare med stein.
Ingen anelse hvor stor overflaten er men lei en fres og slip overflaten så får du en kjempebra overflate og pen.
tåligere enn vanlig overflate med

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.