Slik ser sykkelstativet vårt ut i dag. Vi skulle gjerne ønske å bygge et tak, men jeg tror ikke vi får bygge et tak som festes i veggen. Skal vi prøve å feste en presenning? Eller finnes det en bedre/smartere løsning for å beskytte syklene mot regn?

Areal: 9 kvm.

• Bilde av bunn av en trestolpe omgitt av tørre blader, gress og en stein, del av et sykkelstativ som vurderes for takmontering mot regn.
  • Sykkelstativ med to sykler på en uteplass dekket av kvadratiske fliser; omgitt av busker og trær.
  • Cykler står parkert i et åpent sykkelstativ ved siden av busker med høstløv. Fliser på bakken.
  • Cykelstativ omgitt av busker og ett tre, ved siden av en rød trebygning. Cykler synlig i bakgrunnen.
Sist redigert:
Fin sykkelhjørne! Spenn opp et sånt "seil" som man kan ha over terrasse om du er usikker på hva du vil gjøre ihvertfall til du kommer frem til en bedre løsning 😜 Hva du så kan bygge avhenger også av hvor mye tak/skjermtak du allerede har på tomten (utover boligens hus) og om du bor innenfor regulert område/sammenhengende bebyggelse eller utenfor disse..vet du?

Sist redigert:
Seilduk høres ut som en god idé akkurat nå. Hva ville du spenne duken i? Treet og hva mer?

Du kan jo sette opp noen ekstra pene stolper (godt forankret som tåler vindbelastningen fra seilet under vintervinden) og feste solide kroker i. Husveggen fasade kan det være usikkert med hvordan den tåler vindtokten som blir, siden den skal sitte oppe når det akkurat regner og blåser 😎 Markiser som er faste på husvegger bør rulles inn ved sterk vind slik at ikke husveggen løsner nemlig 🙈

Fire stolper og et enkelt plasttak. Skulle det noen gang bli et spørsmål om byggetillatelse så er det enkelt å ta ned, og investeringen er ikke så høy.

Men da er jeg av den oppfatning at man ikke trenger å spørre om alt :cool:

• Liker
Mittbygg og 4 andre
  • Laddar…
Holmspel skrev:
Men da er jeg av den oppfatningen at man ikke trenger å spørre om alt :cool:
Jo de e så mye man ikke får gjøre om man spør....

• Liker
Blwrgrl og 1 annen
  • Laddar…
Jeg knipset faktisk et bilde av et fint sykkelstativ med grønt tak her om dagen. Kanskje det kan passe?

Et grått hus med rødt tak ved siden av et sykkelstativ med et grønt tak.

• Liker
Mittbygg og 5 andre
  • Laddar…
Jeg ville kjørt på to stolper og en bærbjelke på huset, så plasttak. Blir det aja baja så er det lett å fikse.

• Liker
Mittbygg og 2 andre
  • Laddar…
Pergolas får man bygge så mye man vil - og det kan man ganske smidig sette platetak på - blir det ajabaja så tar man bort taket og spenner fast seil/presenning på kroker (ikke fast installasjon) 😎

• Liker
Mittbygg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.